به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس نمایشگاه دستاوردهای نظامی در پایگاه هوایی شهید دوران شیراز گشايش يافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امیر سرتیپ دوم ابوالقاسم رضایی فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویر احمد امروز در حاشیه گشایش این نمایشگاه، گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس نمایشگاه دستاورد‌های نظامی به همت یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان فارس گشایش یافت.

او افزود: برپایی این نمایشگاه فرصتی است تا مردم با دستاورد‌های نیروی هوایی ارتش آشنا شوند و بدانند که تحریم دشمنان نتوانسته مانع پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران شود.

امیر رضایی با بیان اینکه یگان‌های عمده ارتش نقش تاثیرگذاری در هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی داشتند که سرآمد همه آن‌ها پایگاه هوایی شهید دوران شیراز بوده است، ادامه داد: تیپ ۵۵ هوابرد، تیپ ۳۷ زرهی، مرکز آموزش علوم و فنون به صورت مشترک این نمایشگاه را برپا کردند.

افتتاح نمایشگاه دستاوردهای نظامی در پایگاه هوایی شهید دوران شیراز

او گفت: برپایی سه نمایشگاه در پایگاه هوایی شیراز دوران، باغ موزه دفاع مقدس و باغ عفیف آباد نیز در دستور کار قرار گرفته و بازدید مجازی برای عموم مردم و بازدید حضوری و محدود نخبگان، مسئولان، سازمان‌ها و ارگان‌ها از این نمایشگاه‌ها نیز فراهم شده است.

افتتاح نمایشگاه دستاوردهای نظامی در پایگاه هوایی شهید دوران شیراز

امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود جعفری فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران شیراز هم با اشاره به نمایش بخشی از توانمندی‌ها و نوآوری‌های نیروی هوایی ارتش در این نمایشگاه، گفت: با برگزاری این نمایشگاه ضمن یادآوری رشادت‌های رزمندگان در تلاش هستیم از ارزش‌های این میراث گرانبها حفاظت کنیم.

در این نمایشگاه نظامی تجهیزات انواع هواپیما و بالگرد‌ها طراحی و ساخت اولین رادار هواپایه کشور با برد بیش از ۳ کیلومتر، طراحی و ساخت سامانه ELINT بومی و هوایی جهت نصب بر روی هواپیمای گشت و شناسایی P۳-F جهت شناسایی اهداف سطحی رادار‌ها و فرستنده‌های منطقه‌ای، موشک و تانک و نفربر‌های زرهی به نمایش در آمده است.

افتتاح نمایشگاه دستاوردهای نظامی در پایگاه هوایی شهید دوران شیراز

افتتاح نمایشگاه دستاوردهای نظامی در پایگاه هوایی شهید دوران شیراز

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار