امام جمعه رستاق گفت: دفاع مقدس به همه آموخت تنها راه مقابله با مستکبران عالم، مقاومت و مبارزه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی دلاوری امام جمعه رستاق در خطبه  نماز جمعه با عرض تسلیت به مناسبت هفتم صفر سالروز شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام  به بیان احادیثی از آن حضرت پرداخت و گفت: به فرمایش امام مجتبی علیه السلام سه رذیله اخلاقی کبر، حسد و حرص هلاک کننده آدمی محسوب می‌شوند که باید مواظب بود گرفتار این رذایل اخلاقی نشویم.

او با گرامیداشت یاد امام خمینی( ره )و شهدا به ویژه شهدای هشت سال دفاع به سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با دفاع مقدس اشاره نمود و افزود: به فرموده ایشان، فضائل اخلاقی در دفاع مقدس بروز کرد و دفاع مقدس برای ما یک مکتب و فرهنگ است.

امام جمعه رستاق با اشاره به حوادث تلخ و غم انگیز ماه صفر المظفر اظهار داشت: در این ماه دو فتنه بزرگ در دوران حیات امیر مؤمنان علی علیه السلام رخ داد که برای امروز ما مایه عبرت است و باید از این بخش سیاه تاریخ اسلام عبرت بگیریم. نخست فتنه سقیفه بود و دوم فتنه حکمیت. در هر دو جریان فتنه گران پشت قرآن سنگر گرفتند و به اسلام آسیب زدند. در سقیفه شعار «حسبنا کتاب الله» سر دادند و در حکمیت قرآن را بر سر نیزه زدند و شعار" لا حکم الا لله" را فریاد کردند. عامل اصلی پیروز آنان جهل و بی بصیرتی مردم و خیانت خواص بود.


او ادامه داد: امروز نیز دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی، با حمله به ولایت فقیه به دنبال تکرار سقیفه دیگر و حکمیت دیگر هستند.

امام جمعه رستاق تصریح کرد: تحریف مبانی انقلاب و دفاع مقدس و شخصیت امام راحل ره از سوی برخی و نفوذ و نیز کم کاری و انجام ندادن وظایف از سوی مسئولین از جمله عواملی است که ضربه زننده به انقلاب و ولایت است و ما باید بصیرت کافی در این زمینه داشته باشیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.