مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: این اداره کل در میان ۳۱ استان کشور در پنج ماه ابتدایی امسال توانست رتبه نخست را در وصول معوقات بانک‌ها کسب کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی کریمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد در رده بندی استان‌های کشور با رشد ۲۶۳.۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل رتبه نخست کشور را بدست آورد. 

او افزود: در این رده بندی در حالی که میانگین وصول مطالبات کشور منفی ۴.۱ درصد بوده بعد از یزد استان‌های همدان، بوشهر، خراسان شمالی و لرستان در رتبه‌های دوم تا پنجم قرار دارند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد در ادامه با اشاره به جدیت در اجرای کامل قانون کاداستر تا پایان امسال، گفت: بر اساس قانون حدنگار (کاداستر)، به منظور تعیین تکلیف اشخاص حقیقی و حقوقی، صاحبان اسناد باید حداکثر ظرف پنج سال (سال ۱۳۹۸) برای صدور و تعویض سند خود به صورت کاداستر اقدام کنند.

کریمی با اشاره به مهلت اجرای این قانون تا پایان امسال درباره مزایای سند کاداستری، اظهار داشت: ماهیت فیزیکی مطلوب، ضریب امنیتی بالا، جلوگیری از تجاوز دیگران به زمین‌های شخصی و دولتی، قابلیت احیا در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه به دلیل نگهداری اسناد در چند نقطه از جمله مزایای اسناد کاداستری است.

او خاطرنشان کرد: برای اجرای این قانون بویژه در دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها تنها در ۲ ماه مرداد و شهریور امسال بیش از ۲۰ جلسه در قالب مدیران ارشد اجرایی (استانداری) و قضایی (شورای قضایی و شورای حفظ حقوق بیت المال) به موضوع کاداستر اختصاص یافته تا دستگاه‌ها برای اجرای کامل قانون، ملزم شوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.