معاون اقتصادی استانداری اصفهان از رفع مشکلات اقتصادی فعالان اقتصادی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خبر داد.

قاضی عسگر معاون اقتصادی استانداری اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: بسیاری از مشکلات فعالان اقتصادی به دلیل بی اطلاعی ازساز و کار‌های ایجاد شده است.

او ادامه داد: به عنوان مثال در گذشته فعالان اقتصادی با بانک‌ها مشکلات متعددی داشتند، اما مدتی است که راه حلی در نظر گرفته شده که می‌تواند پاسدار حق و حقوق فعالان اقتصادی باشد.

معاون اقتصادی استانداری اصفهان بیان کرد: هر فعال اقتصادی که با بانکی مشکل دارد می‌تواند به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مراجعه کند، در این کارگروه مشکل پیش آمده بررسی و در حضور کارشناسان و متخصصان دستگاه‌های مختلف حکمی داده می‌شود که بانک ملزم به اجرایی کردن آن است اگر بانک از اجرای آن حکم سرپیچی کرد این پرونده را به هیئت خبرگان بانکی و اقتصادی ارجاع داده می‌شود.

قاضی عسگر افزود: در این زمان بانک موظف است حکم صادر شده را رعایت کند اگر سرپیچی کرد به هیئت تخلفات یا دادگستری معرفی می‌شود تا حکم مناسب برای آن صادر شود از همین رو توصیه می‌کنیم فعالان اقتصادی از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استفاده کنند.

او عنوان کرد: بایستی ساختار دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی به گونه‌ای اصلاح و بازنگری شود که کار به صورت روال عادی انجام شود و فعالان اقتصادی دغدغه مراجعه به ادارات مختلف را نداشته باشند تا به بهترین شکل فعالیت کنند.

معاون اقتصادی استانداری اصفهان اضافه کرد: در این راستا گروه کاری بهبود شاخص‌های کسب و کار تشکیل شد که متولی آن اداره اقتصاد و دارایی استان است و مقرر شده طی جلساتی که دو هفته یک بار تشکیل می‌شوند شاخص‌های بهبود کسب و کار را در هر یک از دستگاه‌های اقتصادی احصا کنیم تا نهایتا دستگاه‌ها را به سمت و سوی اصلاح این وضعیت پیش ببریم و با کسانی که اصلاح نکردند برخورد کنیم.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.