در آیینی از قرآن مرمت شده مسجد «میرعمر» شهرستان پاوه، با حضور نماینده ایکوموس (شورای بین‌المللی ابنیه و محوطه‌ها) و مشاور یونسکو و مسئولان محلی رونمایی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هادی شریفی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاوه گفت: قرآن مرمت شده مسجد «میرعمر» شهرستان پاوه مربوط به اواخر دوره تیموری و اوایل صفویه است که در مسجد میرعمر شهر پاوه نگهداری می‌شود.

او گفت : این قرآن نفیس و دست نویس پارسال برای انجام امور مرمتی به آزمایشگاه اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه انتقال داده شد.

او افزود: گذشت زمان باعث برخی آسیب‌ها به این قرآن شده بود، لذا مرمت آن در دستورکار قرار گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پاوه ادامه داد: آهاردهی و استحکام بخشی اثر با حفظ اصالت آن از جمله اقداماتی است که در آزمایشگاه اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه روی این قرآن نفیس انجام شده است.

شریفی افزود: با نصب ویترین در این مسجد علاوه بر فراهم کردن زمینه بازدید عموم مردم از این قرآن، بصورت استانداردتری از آن نگهداری خواهد شد.

او گفت: طی چند سال گذشته چهار قرآن قدیمی مساجد روستا‌های دودان (۲ نسخه)، زردویی و دخان شهر پاوه مورد مرمت قرار گرفته است.

در آیینی از قرآن مرمت شده مسجد میرعمر شهرستان پاوه با حضور «حسام مهدی» نماینده ایکوموس (شورای بین‌المللی ابنیه و محوطه‌ها) و مشاور یونسکو، امام جمعه پاوه و و معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رونمایی شد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.