به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین شهبازی مدیر واحد مدلسازی و پیشبینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با اشاره به اینکه سهم خودروهای سواری در میان سایر وسایل نقلیه در تولید اکسیدهای گوگرد ۸۲ درصد است، اظهار کرد: ۱۸ درصد باقیمانده را سایر وسایل نقلیه موتوری از جمله وانتبارها، تاکسیها، موتورسیکلتها و خودروهای دیزلی تولید میکنند.
او با اشاره به اینکه دیاکسیدگوگرد علاوه بر اینکه خود یک آلاینده سمی و خطرناک برای سلامت است، گفت: این آلاینده باعث شکل گیری ذرات معلق ثانویه در جو نیز میشود و سبب میشود در پاییز و زمستان که اوج آلودگی هوا به علت افزایش غلظت PM۲.۵ در پایتخت اتفاق میافتد، بر غلظت این آلاینده افزوده شود.
مدیر واحد مدلسازی و پیشبینی شرکت کنترل کیفیت هوا با تأکید بر اینکه دیاکسیدگوگرد، آلایندهای است که رنگ ندارد، اما بو دارد و غشای مخاطی سیستم تنفسی و ریه را درگیر میکند، تصریح کرد: کاهش مصرف سوخت از طریق به حداقل رساندن استفاده از وسایل نقلیه شخصی و جایگزینی وسایل نقلیه عمومی در شرایط عادی و همچنین انجام دوچرخه سواری و پیادهروی برای رسیدن به مقصد در مسیرهای کوتاه از راهکارهای کاهش آلایندههای هوای تهران از جمله اکسیدهای گوگرد است.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/