با افزایش موارد ابتلا به کرونا در انگلیس، شهردار لندن خواستار آن شد که رفت و آمد خانوادگی در این شهر ممنوع اعلام شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه دیلی میل، صادق خان، شهردار لندن، در بخشی از اقدامات قرنطینه برای جلوگیری از افزایش ابتلا به بیماری کووید-۱۹، از بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، خواست رفت و آمد‌های خانوادگی را برای ۹ میلیون ساکن لندن ممنوع کند.

لندن به علت افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و بستری در بیمارستان‌ها در فهرست قرنطینه قرار گرفت. مشاوران دولت هشدار می‌دهند که نرخ «آر» در لندن اکنون ۱/۵ است (اگر نرخ «آر »مساوی با ۱ باشد، یعنی هر فرد مبتلا، ویروس را فقط به یک نفر دیگر منتقل می‌کند و اگر نرخ «آر» برابر با ۲ باشد، به این معنی است که هر فرد مبتلا ویروس را به دو نفر دیگر منتقل خواهد کرد). از این رو، صادق خان در تلاش برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس در لندن از جانسون خواسته است رفت و آمد خانواده‌ها را ممنوع کند. روز جمعه ۶۲۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در لندن گزارش شد.

شهردار لندن همچنین هشدار داد کاهش ۴۳ درصدی انجام آزمایش کرونا در لندن در فاصله زمانی اوت تا سپتامبر می‌تواند شدت افزایش این عفونت را پنهان کند.

پیش از این، نخست وزیر انگلیس با اقدامات جدیدی برای مقابله با کرونا موافقت کرد که بر اساس آن از روز پنجشنبه کافه‌ها و رستوران‌ها از ساعت ۱۰ شب تعطیل شوند.

صادق خان خواستار اقدامات شدیدتری در لندن شد و پیشنهاد اعمال قوانینی از جمله ممنوعیت رفت و آمد‌های خانوادگی در خانه‌ها شد که پیش از این در اسکاتلند، ولز و چندین منطقه دیگر در لندن اعمال شده است.

تصمیم برای اعمال محدودیت‌های بیشتر در حالی اتخاذ شده است که ۶ هزار و ۸۷۴ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ و ۳۴ مرگ در روز جمعه اعلام شد.

انگلیس با تعداد موارد روزانه ابتلا به کرونا، بیشترین تعداد ابتلا در یک روز را به ثبت رسانده و تعداد کل مبتلایان به ۴۲۳ هزار و ۲۳۷ مورد رسیده است.

از سوی دیگر، رسانه‌های انگلیس اعلام کردند نتایج پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد قرنطینه در انگلیس سبب شده هزاران نفر از شهروندان این کشور که دچار حملات قلبی و سکته مغزی شده اند به دلیل اقدامات محدودکننده قرنطینه‌ای در خانه‌های خود بمانند و به امکانات پزشکی دسترسی نداشته باشند و به همین دلیل جان خود را از دست بدهند. بر اساس آمار‌های جدید دولتی انتظار می‌رود ۷۵ هزار نفر بر اثر اقدامات ناشی از قرنطینه جان خود را از دست بدهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار