عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت : پیگیریم به عنوان استانی که رتبه اول بیکاری کشور را داریم، همانند مناطق آزاد از مشوق و یارانه دولتی برخوردار شویم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شهریار حیدری عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه دغدغه مهم نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی را بحث اشتغال و بیکاری جوانان دانست و گفت : اشتغال بدون سرمایه گذاری امکانپذیر نیست و برای سرمایه گذاری هم باید ظرفیت‌هایی وجود داشته باشد که از این نظر کرمانشاه برای سرمایه گذاری چیزی کم ندارد و بهشت سرمایه گذاری است.

او با بیان اینکه مرز‌ها از جمله مهمترین ظرفیت‌های استان برای جذب سرمایه گذار هستند، گفت : هرچند به دلیل شیوع کرونا طی ماه‌های گذشته فعالیت مرز‌های استان تاحدودی متوقف شده بود، اما با تلاش‌های انجام شده تعدادی از آن‌ها بازگشایی شده‌اند و برای مرز "تیله کوه" هم که درحال حاضر غیرفعال است، رایزنی‌هایی کرده‌ایم و بزودی شاهد بازگشایی این مرز هم خواهیم بود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: با توجه به همجواری استان کرمانشاه با دو بخش عربی و کُردی نشین عراق، می‌توانیم با تاکید بر بخش اقلیم کردی، تعاملات صادراتی با آن‌ها از جمله در صادرات صنایع دستی که ظرفیت آن در حال حاضر بخوبی در استان وجود دارد، داشته باشیم.

این مسئول افزود: علاوه بر عراق، کرمانشاه نزدیک‌ترین نقطه ایران به کشور سوریه است که باید از این ظرفیت هم برای ایجاد اشتغال و ارتباط با خارج استفاده کنیم.

او ادامه داد: البته برای استانی که رتبه اول بیکاری را دارد، باید همانند مناطق آزاد به آن توجه می‌شد، براین مبنا مجمع نمایندگان استان در مجلس به عنوان یک مطالبه پیگیریم که مانند مناطق آزاد از مشوق‌ها و یارانه دولتی برخوردار شویم.

نماینده مردم قصرشیرین، گیلانغرب و سرپلذهاب در مجلس با تاکید بر لزوم همراهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران در استان، گفت: رتبه اول بیکاری را در کشور داریم و براین اساس باید سرمایه گذاری‌های مناسبی در استان صورت گیرد تا بتوانیم ایجاد اشتغال کنیم، اما اگر بانک‌ها در بحث تضامین و وثایق همراهی لازم را نداشته باشند، نمی‌توانیم به اهدافمان برسیم.

حیدری با تاکید بر لزوم اجرای جدی سند اشتغال استان، افزود: سند اشتغال استان، سندی راهبردی و کاربردی اس که می‌تواند درایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری استان موثر باشد، اما این امر مستلزم همراهی و همدلی همه مجموعه استان است.

او ادامه داد: با تلاش‌هایی که طی چندسال اخیر و بر مبنای سند اشتغال صورت گرفته، تا حدودی از نرخ بالای بیکاری که سابقا داشتیم فاصله گرفته‌ایم، لذا باید کماکان این برنامه در دستور کار باشد و بصورت جدی ادامه اجرایی شود.

عضو مجمع نمایندگان استان گفت: همچنین در بحث جذب تسهیلات حمایتی اشتغالزایی نیز نیازمند اهتمام و تلاش زیاد دستگاه‌های اجرایی هستیم که برای نمونه کمیته امداد استان در این زمینه موفقیت‌های خوبی داشته است.

او ادامه داد: مجمع نمایندگان استان همراهی و همکاری خوبی با مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان خواهد داشت، تا بتوانیم مشکلات پیش روی اشتغال را برداریم، لذا اگر مانعی در سطح ملی برای این مهم وجود دارد، عنوان کنید تا آن را برداریم.

حیدری افزود: برنامه داریم تا همایش سرمایه گذاری استان را به شکل ملی برگزار کنیم تا کمکی برای برون رفت استان از وضعیت فعلی باشد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.