شهردار قم:

جمع‌آوری غیرمجاز زباله یکی از آسیب‌های شهر قم است

شهردار قم گفت: هیچ‌کس اجازه حضور در درب منازل برای جمع‌آوری زباله را ندارد و نباید شاهد تردد این افراد در شهر باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از شهرداری قم،سید مرتضی سقاییان‌نژاد،شهردار قم با تأکید بر لزوم شناسنامه‌دار شدن مراکز غیرمجاز جمع‌آوری زباله اظهارکرد: امروز جمع‌آوری غیرمجاز زباله یکی از آسیب‌های شهر قم است.

او با اشاره به شناسایی بیش از ۷۰۰ مرکز غیرمجاز جمع‌آوری زباله در شهر قم، افزود: تعداد ۳۰۱ مرکز در هسته مرکزی شهر قرار دارد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده باید هر چه سریع‌تر به بیرون از شهر انتقال پیدا کنند.

سقاییان‌نژاد کاهش لایحه تعرفه بهای خدمات سازمان مدیریت پسماند و تعدیل بهای صدور مجوز بهره‌برداری مرکز دریافت پسماند خشک خارج از سرویس سایت البرز را عاملی تشویقی برای ساماندهی این مراکز دانست و تأکید کرد: مهم‌ترین مسئله برای شهرداری شناسنامه‌دار شدن این مراکز است.

او کاهش ناهنجاری‌ها و فعالیت‌های غیرقانونی را دومین مسئله در ساماندهی این مراکز عنوان کرد و گفت: امروز زباله به‌عنوان طلای کثیف عامل بسیاری از فعالیت‌های غیرقانونی و مجرمانه در شهر شده است.

شهردار قم حضور زباله گرد‌ها را در خیابان‌ها و کوچه موردبررسی قرارداد و بیان کرد: هیچ‌کس اجازه حضور در درب منازل را برای جمع‌آوری زباله نداشته و نباید شاهد تردد این افراد در شهر باشیم.

سقاییان‌نژاد در پایان خواستار همکاری تمام دستگاه‌های مرتبط برای ساماندهی مراکز جمع آوری زباله شد و افزود: ۳۰۱ مرکز جمع‌آوری زباله شناسایی‌شده در رینگ هسته مرکزی شهر باید از محدوده شهر خارج‌ شوند و به سایت البرز یا مکانی مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی و اداره محیط‌زیست انتقال پیدا کنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار