مجدمی گفت: اجرای طرح مقابله با کوخه نشینان در شادگان همزمان با فصل بازگیری تا آذرماه امسال ادامه دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رحیم مجدمی رئیس اداره محیط زیست شادگان گفت: اجرای طرح مقابله با کوخه نشینان از اوایل شهریورماه آغاز شده و تا اولین باران پاییزی و آذرماه امسال ادامه دارد.

او با بیان اینکه اولویت اجرای طرح در مناطق تحت حفاظت این شهرستان و پایش آن‌ها است، افزود: شاهین، بحری و بالابان عمده گونه‎های هدف کوخه‎‏نشینان هستند و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

مجدمی اظهار داشت: همه ساله در این فصل، با برنامه ریزی مدون و دقیق برای مقابله با کوخه نشینی در شادگان، محیط بانان به صورت شبانه روزی به حفاظت از تنوع زیستی می‌پردازند و همه تلاش این یگان در طول این دوره از سال به مقابله با کوخه نشینان متمرکز است.

رئیس اداره محیط زیست شادگان با بیان اینکه زنده گیری پرندگان شکاری به طور عمده با هدف قاچاق به کشور‌های خلیج فارس صورت می‌گیرد که با اقدام‎های حفاظتی صورت گرفته این مهم در چند سال گذشته به حداقل رسیده است، تصریح کرد: کوخه نشینی نوعی روش برای صید پرندگان شکاری است که در جلوی کوخه ۳ رشته تور پهن می‌شود و شخص کوخه نشین با قرار گرفتن در این گودال و طعمه قراردادن پرندگانی نظیر کبوتر و قمری اقدام به جلب پرندگان شکاری نظیر بالابان و بحری کرده و پرنده گرفتار در تور را صید می‌کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.