وزیر خارجه با اشاره به اقدام آمریکا در ترور شهید سلیمانی در خاک عراق، ایفای مسئولیت دولت این کشور در این زمینه را خواستار شد.

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در دیدار امروز محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و فواد حسین وزیر امور خارجه عراق موضوعات مختلف مرتبط با روابط دو کشور، مسائل منطقه و همچنین تحولات صحنه بین المللی مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از روند سیاسی و حاکمیت عراق، امنیت این کشور را برای جمهوری اسلامی ایران با اهمیت خواند.

ظریف با اشاره به حملات انجام شده به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و ضرورت تضمین عزت و امنیت دیپلمات‌های ایرانی در عراق، هرگونه حمله به اماکن دیپلماتیک را محکوم و غیرقابل قبول دانست و توقف اینگونه اقدامات را مورد تاکید قرار داد.

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به اقدام تروریستی رژیم آمریکا در ترور سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در خاک عراق، ایفای مسئولیت دولت عراق در این زمینه را خواستار شد.

فواد حسین وزیر امور خارجه عراق نیز در این ملاقات با تاکید بر اهمیت راهبردی مناسبات ایران و عراق گفت: روابط تهران و بغداد از تاریخ کهن و جغرافیای مشترک بهره‌مند است و تنها به منافع اقتصادی و مصالح سیاسی خلاصه نمی‌شود.

وی افزود عراق اجازه نمی‌دهد تهدیدی از خاک این کشور متوجه همسایگان شود.

بر اساس توافق انجام شده در این دیدار مقرر شد یک هیئت فنی عراقی برای اجرایی کردن توافقات دوجانبه از جمله در موضوع لایروبی اروند رود، طی دو هفته آینده به جمهوری اسلامی ایران سفر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۲۳:۳۶ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
عراق خسارت جنگ‌ هشت ساله و مسولیت هایش در قبال جمهوری اسلامی را بپذیرد و اجازه ندهد که تروریستها از خاک کشورش عملیاتی ضد کشورهای همسایه انجام دهند.
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۲۳:۲۰ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
راه حاج قاسم را ادامه خواهیم داد.من یک کارگر نقاش ساختمان هستم مشکلات زیادی هم دارم ولی با دو چیز مبارزه می کنم ومخالفشان هستم.یکی با امریکا وحشی ودیگری با فساد داخلی.وپشت سر رهبرم حرکت می کنم ومحکم وبا دست خالی از رهبرم دفاع خواهم کرد جانم فدایت اقا سیدعلی خامنه ای فرزند زهرا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
بد نیست آقای ظریف یکم اخمشون رو به آمریکایی ها و اسرائیلی ها حواله بدهند
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۲۲:۴۹ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
خواهشن این اعراب را رها کنید. و فکری به حال مردم بدشانس خودمان بکنید که گیر این همه دزد افتادند.
Iran (Islamic Republic of)
شهدا زنده اند
۲۲:۴۸ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
سازمان سیا و موساد بیش از 20 سال هست در عراق حضور مستقیم دارن و حجم عظیمی کار انجام داده اند از جذب نیرو گرفته تا نفوذ به معنای واقعی کلمه و درست در لحظه آخر که داشتن کار عراق را تمام می کردن حاج قاسم عزیز آمد و بازی را بهم ریخت و مرجعیت هشیار شدن و شبکه های مجازی تلگرام و غیره رنگ باختن بخاطر همین هست که ما داغدار سرداری هستیم به بزرگی دنیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
خون بهای حاج قاسم آزادی قدس ست.دلتنگتم سردار بی ادعا
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۲۲:۲۷ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
هر وقت 1000میلیارد دلار، غرامت جنگی مونو دادن، در مورد سردار که اونجا ترور شده هم جواب میدن!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
بوی مذاکره میآید
Pakistan
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
تمام فقط همین ......
مردم را گول میزنید یا خودتان را
تا جواب نسبت به این تعرض داده نشده دنبال دیگر مسائل به این راحتی نباید رفت
شما خودتان هم با رفتارتان نشان میدهید که ما فقط میگویم پاسخگو باشید وبعد هم میروید حال احوال پرسی این دیگه چه جورش است یک خورده ای آقایان غیرت از خودشان نشان بدهند بله وقتی کسی مثل سردار خاکی باشد چکارش به آقایان پست ومقامی
چی فکر میکردیم چی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
خسارت جنگ رو گرفتین از عراق؟
خسارتش چی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
س
۲۱:۰۴ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
امیدوارم آقای ظریف هم به مسولیتشون خوب رسیدگی کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
عراق در دهه 50 دوبار به ایران حمله کرده. یکبار در زمان پهلوی و یکبار بعد از انقلاب. این عربها چه شیعه و چه سنی کینه ایران و ایرانی رو دارند و اصلا قابل اعتماد نیستند و مطمئنا در قتل سردار سلیمانی کاملا مطلع بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
شما اول در خصوص برجام بفرما پاسخ گو باش
آخرین اخبار