سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۹ نفر از دانش آموزان با تشخیص احتمالی کووید۱۹ تحت درمان قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهرام حبیب زاده، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل صبح امروز در بازدید مشترک سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و مدیر کل آموزش و پرورش استان از مدرسه شاهد شهید مهرآور و بررسی نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: در حال حاضر ۹ نفر از دانش آموزان با تشخیص احتمالی کووید۱۹ تحت درمان قرار دارند که از این تعداد ۵ نفر مثبت قطعی است.

او در مورد اینکه علت ابتلای این دانش آموزان از مدرسه بوده یا خارج مدرسه افزود: فعلا نامعلوم است و در دست بررسی می‌باشد بنابراین اگر مشاهده شود درصد مبتلایان بالا است ممکن است حضور دانش آموزان به صورت مجازی و غیرحضوری باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اظهار داشت: منظور از تعطیلی مدارس، حضور مجازی و غیرحضوری بوده و به هیچ وجه آموزش نباید تعطیل شود.

حبیب زاده تاکید کرد: مدارس یکی از ظرفیت‌های مهم آموزشی در جامعه و خانواده است و نقش مهمی در خصوص نحوه برخورد و زندگی با شرایط بیماری کرونا در خانواده و جامعه را بر عهده دارد و باید از این پتانسیل استفاده کرد.

او تصریح کرد: فعلا از نظر بیماری کرونا در وضعیت ناپایداری هستیم و ممکن است در فصل زمستان تصمیمات دیگری براساس ابلاغ معاونت بهداشتی وزارت بهداشت در خصوص مدارس اتخاذ شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بر رعایت موازین بهداشتی، زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و گندزدایی سطوح در مدارس تاکید کرد.

احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز گفت: در حال حاضر به طور میانگین ۷۰ درصد دانش آموزان به صورت گروه بندی شده در مدارس استان حضور دارند و حدود ۸۰ الی ۸۵ درصد از شبکه شاد استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.