رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: به دلیل افزایش بارندگی در نیمه نخست سال جاری حجم آب تالاب کانی برازان به ۴ میلیون مترمکعب افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: تالاب بین‌المللی «کانی‌برازان» مهاباد با وسعتی افزون بر ۹۱۰ هکتار یکی از مهمترین تالاب‌های اقماری جنوب دریاچه ارومیه و با ارزش‌ترین زیستگاه‌های انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر و بومی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود.

او با اشاره به اینکه ارتفاع آب تالاب بین صفر تا حداکثر ۷۵ سانتی‌متر در شرایط فعلی در نوسان است افزود: آب این تالاب از رودخانه مهاباد، چشمه روستای "قره‌داغ" و زهکش‌های اطراف این تالاب تامین می‌شود که امسال با توجه به لایروبی زهکش‌ها و بارش های خوب، سرعت ورود آب از سال‌های قبل بیشتر بوده است.


بیشتر بخوانید

سخنور اضافه کرد: تعداد ۷۵ گونه پرنده آبزی و کنارآبزی متعلق به ۱۱ خانواده در این تالاب شناسایی شده‌اند که در صورت اضافه کردن گونه‌های خشک‌زی، این تعداد به بیش از ۱۸۰ گونه خواهد رسید و همین امر اهمیت تالاب را بیش از پیش آشکار می‌سازد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت:از گونه‌های مهم پرندگان این تالاب می‌توان به فلامینگو، چنگر، اردک بلوطی، اردک سرسفید، حواصیل خاکستری، پرستوی دریایی، اردک مرمری، باکلان کوچک، پلیکان سفید، چوب پا، کشم بزرگ و عروس غاز اشاره کرد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.