معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ظرفیت‌های بالقوه منطقه چابهار سبب شده تا سرمایه‌گذاران بسیاری به سمت استان سوق پیدا کنند که تنها در یک مورد شرکتی متقاضی انجام ۵۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در این شهرستان شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: چابهار به دلیل داشتن ظرفیت‌های آبی و دسترسی به آبهای اقیانوسی، هم مرز بودن با کشور پاکستان و بهره بردن از امتیاز و مشوقات منطقه ویژه اقتصادی به یکی از استراتژیک‌ترین مناطق کشور برای تجار و سرمایه گذاران تبدیل شده که تعدادی از آنان برای بهره بردن از این ظرفیت ها وارد استان شده اند.

او بیان کرد: این شرکت سرمایه گذار به دنبال ایجاد پالایشگاه و تهیه و فروش سوخت موردنیاز شناورهای سنگین است که طی برآوردهای اولیه برای راه اندازی آن از سوی این شرکت بخش خصوصی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون یورو اعتبار را در بر خواهد داشت و به گفته مدیران این شرکت فاز اول اجرای طرح با ۱۵۰ میلیون یورو اعتبار اجرا می‌شود که تمامی آن از سوی سرمایه گذار تخصیص می‌یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ایجاد مجتمع اقامتی و گردشگری با ۳۰۰ سوئیت هم یکی دیگر از طرح هایی است که درخواست آن برای ایجاد در جنوب استان ارائه شده و براساس اعلام سرمایه گذار برای به سرانجام رساندن آن بیش از ۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام خواهد شد که طبق برنامه ریزی های انجام شده طرح در سه فاز تکمیل می‌شود و هر فاز آن ۱۰ میلیارد تومان هزینه را به خود اختصاص می دهد.

او  ادامه داد: ایجاد بازارچه فروش ماهی برای صیادان منطقه و تولیدی میوه های گرمسیری از جمله طرح هایی بوده که در جنوب سیستان و بلوچستان به منظور رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال مورد توجه قرار گرفته است.

زنگنه گفت: سیستان و بلوچستان در بخش های مختلف ظرفیت های متعددی را در خود جای داده که سرمایه گذارانی هم برای بهره بردن از این ظرفیت ها اعلام آمادگی کرده اند اما آنچه مورد اهمیت و تاکید قرار دارد اینکه سرمایه گذاران باید از ظرفیت نیروهای انسانی و بومی استان در اجرای طرح های خود استفاده کنند.

 بندر چابهار با داشتن منطقه آزاد و ۲ بندر بزرگ شهید کلانتری و شهید بهشتی پس از تکمیل فاز نخست و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر شهید بهشتی به ۸.۵ میلیون تن در سال، مزیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری فراوانی را برای فعالان اقتصادی بخش خصوصی داخلی و خارجی فراهم کرده و می‌تواند به عنوان قطب تجارت و توسعه عمران و آبادانی را به شرق و جنوب شرق کشور هدیه کند.

چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و متصل به آبهای آزاد بین المللی در چند سال اخیر با همت دولت تدبیر و امید به گنجی بزرگ برای ایران و کشورهای منطقه تبدیل شده و می تواند برخی کشورهای همسایه و محصور در خشکی را از طریق دریا به دنیا متصل کند.

فراهم شدن زیرساخت‌ها و میلیاردها ریال سرمایه‌گذاری‌های کلان دولت و تاکید رهبر معظم انقلاب بر توسعه سواحل مَکُّران، بندر چابهار را به یکی از مراکز مهم اقتصادی تبدیل کرده بطوریکه هم اینک آماده سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی داخلی و خارجی شده و آینده درخشانی را برای سیستان و بلوچستان و استانهای شرقی و جنوب شرقی کشور نوید می‌دهد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار