رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهاباد گفت: در نیمه نخست سال جاری، بیش از ۳۲۷ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری مهاباد بازدید کردند.

عبیدالله سرخابی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: امسال در مجموع ۳۲۷ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان بازدید که بیشترین تعداد گردشگران به ترتیب بازارچه‌ها و مراکز تجاری، سد مهاباد، غار آبی سهولان و تالاب بین المللی کانی‌برازان بوده است.

این مقام مسئول در مهاباد افزود: از کل تعداد بازدیدکنندگان ۱۷۲ هزار و ۵۰۰ نفر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری، ۱۵۴ هزار و ۵۰۰ نفر از جاذبه‌های دست ساز و مراکز تجاری همچون بازارچه‌های این شهرستان دیدن کردند.


بیشتر بخوانید


سرخابی همچنین از پلمب ۲۰ سوئیت غیرمجاز در مهاباد خبر داد و گفت: در طول یک سال گذشته با همکاری نیروی انتظامی شهرستان اقدامات جدی برای مقابله با فعالیت سوئیت‌های غیرمجاز در سطح شهرستان آغاز شده که در آخرین مورد یک سوئیت غیرمجاز در چند روز پیش پلمب شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد خاطر نشان کرد: سامانه ۰۹۶۲۹ به صورت شبانه‌روزی آماده ارایه اطلاعات، پاسخگویی به شکایات و شنیدن پیشنهاد مسافران و گردشگران است.

مهاباد ۹۲ اثر تاریخی ثبت شده ملی دارد که سد مهاباد، غار سهولان، تالاب کانی برازان، موزه و حمام میرزا رسول، تخته سنگی فقره قا، برده کنته و مسجد جامع از مهم‌ترین اثر‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.