راه اندازی فوتبال تنیسی در مراغه

رییس اداره ورزش و جوانان مراغه گفت: رشته ورزشی فوتبال تنیسی به همت باشگاه فرهنگی ورزشی عبدی مراغه در رده سنی بزرگسالان در این شهرستان راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،مهدی نوایی رییس اداره ورزش و جوانان مراغه گفت: در حال حاضر ورزش‌های مفرح و خاصی همچون فوتبال تنیسی، سپک تاکرا و فوتوالی در سراسر جهان از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار بوده و طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده اند و پس از تهران، علاقه‌مندان در مراغه نیز امکان فعالیت در رشته فوتبال تنیسی را خواهند داشت.

او افزود: اداره ورزش و جوانان مراغه از رشته‌های این چنینی حمایت و زمینه را برای فعالیت آن‌ها مهیا می‌کند.

او به توسعه ورزش سپک تاکرا در مراغه نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این شهرستان در رشته ورزشی سپک تاکرا در رده‌های مختلف بانوان و آقایان به یکی از قطب‌های کشور تبدیل شده و بیش از ۱۸ نفر ورزشکار از مراغه در تیم‌های ملی سپک تاکرای کشورمان حضور دارند.

رییس اداره ورزش و جوانان مراغه  بیان کرد: غلامرضا عبدی به عنوان یکی از سرمایه‌های ورزشی کشورمان از شهرستان مراغه است که سال هاست به عنوان مربی و سرپرست در تیم ملی ایران فعالیت می‌کند و علاوه بر آن به عنوان یکی از داوران بین المللی سپک تاکرای کشورمان، سابقه قضاوت فینال مسابقات جهانی را نیز در کارنامه خود دارد.

نوایی ادامه داد: همچنین چند روز پیش امیرمحمد شبستری فام ملی پوش مراغه‌ای سپک تاکرای کشورمان توانست در جریان تمرینات آماده سازی تیم ملی که به صورت آنلاین برگزار شد در مدت یکصد دقیقه تعداد هشت هزار و ۱۳۴ ضربه بغل پا با توپ سپک تاکرا را در مدت یکصد دقیقه به ثبت برساند و رکورد کشور را در این زمینه به خود اختصاص دهد.

فوتبال تنیس نوعی ورزش شبیه تنیس و فوتبال و ورزشی محبوب در اروپا است که منشا آن به دهه ۱۹۲۰ برمی گردد. این ورزش اولین بار در مرکز اروپا برگزار می‌شد و در کشور‌های مجارستان، جمهوری چک و اسلواکی بسیار رایج است. زمین بازی این ورزش توسط یک تور به دو قسمت مساوی تقسیم می‌شود که در هر طرف زمین یک تیم (کلا دو تیم) قرار می‌گیرد. در واقع این ورزش بیشتر به صورت نفر به نفر انجام می‌شود، اما هر تیم حداکثر می‌تواند سه عضو داشته باشد. در این بازی هدف این است که توپ را باید با بدن (بدون استفاده از دست) کنترل کند و آن را به سوی طرف مقابل خود دفع کند.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.