خسارت بیش از ۲۴ هزار میلیارد ریالی کرونا به گردشگری خراسان رضوی

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: شیوع ویروس کرونا موجب وارد آمدن خسارت ۲۴ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریالی به حوزه گردشگری خراسان رضوی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالفضل مکرمی‌فر مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در نشست خبری به مناسبت هفته گردشگری گفت: حدود هفت ماه است که صنعت گردشگری هم همانند سایر مشاغل و حرفه‌ها در ایران و جهان دچار رکود و خسارت شده است که البته آسیب و خسارت صنعت گردشگری در این میان بیشتر بوده است.

او افزود: بیشترین میزان خسارت وارده به صنعت گردشگری به بخش واحد‌های اقامتی وارد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: در اسفند پارسال میزان اقامت در استان به صفر رسید و تمامی پرواز‌های خارجی هم به همین میزان صفر شد و هم اکنون تنها ۱۹ پرواز خارجی و ۴۳ پرواز داخلی ورودی داشته ایم که این میزان ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش دارد.

مکرمی‌فر در خصوص حفظ اشتغال در این حوزه بیان کرد: در مجموع دو هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال تسهیلات یارانه‌ای به این استان اختصاص یافته است که تا کنون برای ۹۸۰ میلیارد ریال آن در بانک‌های عامل تشکیل پرونده شده و ۵۱۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید:

او تصریح کرد:در مجموع ۱۷ هزار و ۹۶۶ نفر در حوزه تاسیسات گردشگری استان از محل شیوع بیماری کووید۱۹ بیکار شده‌اند.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به بخشنامه اداره کل دادگستری خراسان رضوی مبنی بر برخورد با تور‌های غیرمجاز طبیعت‌گردی در استان تاکید کرد: تمامی افرادی که اقدام به برگزاری تور‌های گردشگری و طبیعت‌گردی می‌کنند باید با از این اداره کل مجوز داشته باشند.

مکرمی‌فر اظهار کرد: طی بررسی حدود سه هفته در استان مشخص شد که حدود ۸۰ درصد تور‌های برگزار شده در حوزه طبیعتگردی به صورت غیرمجاز برگزار شده است که بعضا رعایت اصول اخلاقی نیز در آن‌ها انجام نمی‌شده است.

او با توجه به این که شمار گردشگران سلامت نیز در استان و ارائه خدمات به آنان به صفر رسیده است افزود: پارسال وضعیت گردشگری سلامت استان بسیار عالی بود و انجام ۲۰ هزار عمل جراحی به صورت بستری و تعداد ۱۰۰ هزار عمل درمانی و جراحی سرپایی برای گردشگران خارجی ورودی در مشهد ثبت و انجام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: هم اکنون نیز اگرچه تعدادی پرواز خارجی به مقصد مشهد انجام می‌شود، اما هنوز آمار ارائه خدمات به کمتر از ۱۰ درصد هم در این بخش نرسیده است.
 

رعایت دستورالعمل های بهداشتی در واحد‌های اقامتی

امیر سزاوار رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان خراسان رضوی نیز در جمع اصحاب رسانه گفت: تا کنون رعایت دستورالعمل های بهداشتی در واحد‌های اقامتی این بخش به صورت کامل انجام شده است.

او افزود: تا کنون هیچ موردی از ابتلای مسافران به بیماری کووید ۱۹ در زمان اقامت در واحد‌های اقامتی در استان گزارش نشده است.

انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.