معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر معتقداست که اگر چه نکات بهداشتی جدی‌تر گرفته شده‌اند، اما هنوز با شرایط مطلوب به ویژه در سواحل و تفریحگاه‌ها فاصله وجود دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد مهدی خواجه‌ئیان معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر گفت: اکنون میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی یعنی استفاده از ماسک وفاصله گذاری اجتماعی از سوی کارمندان و ارباب رجوع در ادارات استان ۸۹ درصد و در بانک‌ها ۸۷ درصداست. اما در برخی جا‌ها مانند تفریح‌گاه‌ها شناگاه‌ها و سواحل این میزان پایین است و نکات بهداشتی به خوبی رعایت نمی‌شود.

او افزود: اگر چه نیرو‌های بهداشت موظفند در این خوص تذکر بدهند، اما رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی باید به مطالبه اجتماعی تبدیل شود و مردم باید به کسانی که ضوابط بهداشتی را رعایت نمی‎کنند تذکر بدهند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر تاکید کرد: سازمان‌هایی که شناگاه‌ها در اختیارشان است مانند شهرداری‌ها باید پای کار باشند و رعایت موارد بهداشتی را به مردم گوشزد کنند.


بیشتر بخوانید


خواجه‌ئیان ادامه داد: همکاران ما در حوزه بهداشت و درمان هفت ماه است باهمه مشکلات دست وپنجه نرم می‌کنند تا کنون بیش از ۱۰ هزار بازرسی و مراقبت بهداشتی صورت گرفته، تذکر، اخطار و هشدار داده شده است، متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده اند و بیش از هزار مورد تعطیلی واحد‌های مختلف را داشته‌ایم.

او تاکیدکرد: همین که مقداری موارد مرگ و مبتلا کم می‌شود مردم رعایت موارد بهداشتی را کم می‌کنند و نتیجه این بی‌توجهی را دو هفته بعد با افزایش دوباره مبتلایان و مرگ ومیر می‌بینیم. مردم باید دقت کنند که توجه به نکات بهداشتی همیشگی است و نباید آن را کاهش دهند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر گفت: پاییز سختی در پیش داریم، اما با رعایت مواردی که بار‌ها گفته شده است و سخت هم نیستند، می‌توان این فصل سخت را به خوبی پشت سر گذاشت.

خواجه‌ئیان عنوان کرد: پیگیری آموزش مدارس به صورت مجازی می‌تواند در این زمینه کمک کند، اما مردم باید توجه کنند هر جا می‌روند از جمله خرید روزانه از فروشگاه‌ها موارد بهداشتی را مد نظر داشته باشند. مسئولان فروشگاه‌های بزرگ سعی کنند تعداد مشتریان در یک زمان زیاد نباشد.

او گفت: تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان بوشهر از ۵۸۰ نفر فراتر رفته است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.