به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور در خصوص قیمت گذاری خودرو، گفت: تبعات قیمت گذاری دستوری برای خودرو به مواد اولیه نیز رسیده است. جمع زیان انباشته کل قطعه سازان به بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.
بیشتر بخوانید
او با بیان اینکه خودروساز با مثبت و منفی شدن نرخ نهادههای تولید باید قیمت قطعات را تصحیح کند، گفت: در غیر این صورت شاهد توقف خط تولید خواهیم بود.قیمت گذاری قطعات با خودروساز است و اینکه قیمت خودرو با نرخ آزاد تعیین شود، اما قیمت قطعات با نرخ دولتی، به ضرر قطعه ساز خواهد بود.
محبی نژاد ادامه داد:دولت در خودرو ۱۰۰ در صد سهام دارد، اما در خودروسازی ۱۸ درصد سهم دارد ولی تمام تصمیم هادر این حوزه توسط دولت گرفته می شود. قطعه سازان مورد حمایت دولت نیستند.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور با بیان اینکه دولت تنها در سود خودروسازان شریک است، افزود: این روزها شاهد کاهش تولید هستیم و اگر به قطعه سازان رسیدگی نشود، خط تولید تمام قطعه سازی ها متوقف خواهد شد که به صنعت خودروسازی ضرر می زند.
محبی نژاد گفت: صادرات به شدت به مشکل برخورد کرده است که راهکار آن در دست سیاستمداران صنعت خودرو است.در حال حاضر خودرو به کشورهای دیگر صادر می شود.جمعیت ۴۰۰ میلیونی کشورهای همسایه هدف صادراتی ما هستند.
او ادامه داد: اگر به قطعه سازان رسیدگی نشود شاهد جهش تولید نخواهیم بود، ۲ غول کرونا و تحریم را پیش روی صنعت کشور داریم.
انتهای پیام/