مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: تفاهم نامه همکاری بین محیط زیست خراسان رضوی و شرکت داروسازی نصر فریمان برای تقویت مدیریت بیماری‌های حیات وحش استان امضاء شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: هدف از تفاهم نامه همکاری بین شرکت داروسازی و محیط زیست، هم افزایی در زمینه تشخیص و کنترل بیماری‌ها در حیات وحش خراسان رضوی و ترویج رویکرد" ۸۰ میلیون ایرانی-۸۰ میلیون محیط بان" انجام شد.

او افزود: بیماری‌های حیات وحش و نیز بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان در کنار سایر عوامل مخرب محیط زیست طبیعی، یکی از عوامل تهدیدکننده تنوع زیستی به شمار می‌آید و شیوع آن‌ها حیات جوامع انسانی را نیز به شدت مخاطره می‌اندازد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: آنفلوانزای نوع پرندگان و خوکی (نوع A، هاری، سیاه زخم) شاربن (و تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو) از جمله بیماری‌هایی هستند که علاوه بر خطراتی که برای حیوانات وحشی به ویژه گونه‌های نادر یا در معرض خطر انقراض دارند، به عنوان تهدیدی جدی برای بهداشت جوامع انسانی و دام‌های اهلی نیز محسوب می‌شوند.

همتی بیان کرد: پیشگیری و مهار به موقع بیماری‌های آنفلونزای نوع پرندگان، خوکی و شاربن از اهمیت خاصی برخوردار است.

او تصریح کرد: با هدف کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری‌های حیات وحش، مدیریت پسماند‌های دارویی، شیمیایی، آزمایشگاهی تقویت توان علمی و بهره مندی از پتانسیل‌های موجود همچنین فرایند درمان به کمک تیم متخصصین و دامپزشکان این تفاهم نامه مشترک همکاری به مدت دوسال به تأئید و امضاء دوطرف رسیده است.

انتهای پیام//ف. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.