رییس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: آزمایشگاه‌های تحقیقاتی "سلولی مولکولی" و"کشاورزی" در این مرکز علمی راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی، رییس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: این آزمایشگاه‌ها برای تسریع انجام طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی استان تجهیز و راه‌اندازی شده و آماده ارائه خدمات به پژوهشگران، اساتید و دانشجویان است.

او انجام PCR، استخراج RNA و DNA، ساخت cDNA، کشت سلولی، استخراج و کشت سلول‌های بنیادی، آنالیزهای ضد سرطانی، الکتروفورز، سنتز نانو ذرات فلزی، طراحی پرایمر و خدمات بیوانفورماتیک شامل آنالیز ساختاری و عملکردی ژن و پروتئین‌ها را از خدمات قابل ارائه در آزمایشگاه تخصصی سلولی مولکولی ذکر کرد.

اوچی اردبیلی با اشاره به اینکه PCR یکی از دقیق‌ترین و سریع‌ترین روش‌های تشخیصی است که در بسیاری از پژوهش‌های علمی به کار گرفته می‌شود، تصریح کرد: بررسی بیان ژن‌ها، بررسی میزان اثربخشی و مانیتورینگ داروها، ارزیابی درمان، شناسایی عوامل بیماری‌زا، تشخیص موتاسیون‌ها، تشخیص افتراقی آلل‌ها، سنجش ویروس‌ها، پیش آگهی در مورد سرطان‌ها، ژن درمانی و ارزیابی موفقیت پیوندها از جمله کاربردهای این روش تشخیصی است.

رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل ادامه داد: استخراج عصاره گیاهان دارویی، فریز درایر ،کلونجر و کشت بافت از خدمات قابل ارائه در آزمایشگاه کشاورزی است که می‌تواند راهگشا و تسهیل‌گر فعالیت‌های محققان این حوزه باشد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.