تشنه دل گفت: ۱۶ مورد معدن غیرفعال در استان با مشکل مخالفین دستگاه‌های اجرایی و معارضین محلی مواجه هستند که باید پیگیری شود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی تشنه دل، رئیس سازمان صمت استان سمنان در جلسه در جلسه مولد سازی معادن استان با بیان اینکه بالغ بر ۵۲ درصد تعطیلی معادن در استان به دلیل رکود بازار، مشکلات اقتصادی و عدم بازدهی مناسب است، گفت: ۹ مورد از معادن غیرفعال که عمدتا در حوزه ذغال سنگ و نمک است، به دلیل مشکل ایمنی در حال حاضر فعالیت ندارند.

او با اشاره به اینکه معادن بزرگ با فرسودگی ماشین آلات مواجه هستند که نیاز به نوسازی دارند، افزود: معادن کوچک امروز با مسائل و مشکلاتی روبرو هستند که آسیب شناسی شده و نیاز به توجه دارند.

تشنه دل ابراز کرد: ۱۵ مورد معادن تطعیل نیز با مشکل عدم توجیه اقتصادی به واسطه نبود زیرساخت مناسب برای برداشت مواجه هستند.

رئیس سازمان صمت استان سمنان ادامه داد: ۲۳ معدن پشتیبان در استان وجود دارد که می‌توانند تامین کننده نیاز کارخانه‌های بزرگ تولیدی باشند.

او اضافه کرد: فعالسازی، مولد سازی و احیاء معادن، ایحاد فرصت شغلی، رشد اقتصادی و حیات، تمدن و پویایی جامعه را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار