سرمربی تیم ملی بانوان:

هاکی به عنوان یک رشته کاملا بومی به توجه بیشتری نیاز دارد

سرمربی تیم ملی هاکی بانوان درباره موضوعات مطرح شده در مجمع سالیانه این رشته توضیحاتی را بیان کرد.

نیلوفر عبدی، سرمربی تیم ملی هاکی بانوان در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در حاشیه برگزاری مجمع سالیانه این رشته گفت: صحبت‌های مفیدی در مجمع انجام شد. هیئت‌ها مشکلات و پیشنهادات خود را ارائه کردند. در بخش دیگر، موضوع بودجه فدراسیون و برنامه‌هایی که در سال ۹۹ پیش رو داریم بررسی شد. امیدوارم مذاکرات مفید امروز عملیاتی شود و هاکی روز‌های خوبی در پیش داشته باشد.

بانوان هاکی موفق به کسب رنکینگ شدند

سرمربی تیم ملی بانوان هاکی تصریح کرد: هاکی بانوان با حضور بهرام قدیمی رئیس فدراسیون هاکی، پس از حدود ۷ سال در مسابقات آسیایی شرکت کردند  و صاحب رنکینگ شدند. در این دوره توجه ویژه‌ای به هاکی بانوان شده است و برای اولین بار مسابقات چمن المپیاد برگزار شد. فدراسیون در بخش چمن و سالن، پیگیر تشکیل تیم‌های ملی برای شرکت در مسابقات آسیایی است. برای کسب سهمیه المپیک هم تصمیم بر برگزاری اردو است.

بودجه فدراسیون در مقایسه با برنامه‌ها بسیار کم است

عبدی در ادامه افزود: سال گذشته، فدراسیون ۳ یا ۴ اعزام برون مرزی داشت. برای تامین هزینه اعزام‌های برون مرزی مشکلاتی وجود دارد. با توجه به بودجه ناچیز فدراسیون برگزاری رویداد‌های داخلی و دیگر برنامه‌ها سخت است. با توجه به اینکه هاکی یک رشته کاملا بومی است و جای رشد زیادی دارد؛ اگر در بخش چمن سرمایه گذاری شود حتما می‌توانیم از تیم‌های حاضر در المپیک باشیم. نسخه چمن هاکی المپیکی است. بازیکنان ما واقعا توانایی حضور در بازی‌های المپیک را دارند. در بخش بانوان، به دلیل کم توجهی در سال‌های گذشته، اعزام‌ها با فاصله زمانی طولانی انجام می‌شد. اگر این اعزام‌ها مداوم باشد با توجه به این در هاکی سالنی اول آسیا و در جهان صاحب رتبه هستیم، می‌توانیم موفق باشیم.

به محض اعلام فدراسیون، اردو‌ها را آغاز می‌کنیم

او اضافه کرد: با درخواست فدراسیون، برنامه‌هایی را در بخش چمن و سالنی ارائه داده ایم. بنا بود پیش از سال ۹۹، اردو‌هایی برای نوجوانان برگزار کنیم که متاسفانه مقارن شد با شیوع کرونا و لغو شد. پس از لغو آن برنامه، فدراسیون رایزنی کرد تا بتوانیم اردو‌ها را برگزار کنیم. منتظریم هر زمان فدراسیون اعلام کند، اردو‌ها را آغاز کنیم.

از وزارت ورزش می‌خواهیم توجه ویژه تری به هاکی داشته باشد

عبدی در پایان گفت: امیدوارم وزارت ورزش، توجه ویژه تری به فدراسیون هاکی داشته باشد. بازیکنان ما در سطح جهان نتایج خوبی گرفته اند. تیم ملی هاکی بانوان کم از تیم‌های آسیایی ندارد. خیلی کم اتفاق افتاده است که یک ورزش تیمی ایران در جهان مقام کسب کند. تیم ملی هاکی آقایان کشورمان، رتبه سوم را کسب کرده اند. امیدوارم این رشته کاملا بومی و ایرانی سال آینده موفق‌تر عمل کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار