نشست زن کتاب دفاع مقدس با حضور زهره سادات لاجوردی، نماینده مردم تهران و شمیرانات و عفت شریعتی کوهبنانی، نماینده مردم کرمان و زرند در مجلس شورای اسلامی در اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سیده طاهره طهماسبی، مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری خراسان رضوی و حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی نیز در نشست مجازی «زن، کتاب، دفاع مقدس» حضور داشتند.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در این نشست با گرامیداشت یاد و نام خاطره شهدا و امام شهدا گفت: یکی از نکاتی که بعد از ایام دفاع مقدس کمتر مورد توجه قرار گرفته است این است که بیشتر آثار و کتاب‌های تاثیر گذار و جریان ساز با موضوع دفاع مقدس به قلم زنان و بانوان نگارش یافته است و این امر نشان دهنده نقش تاثیرگذار و سازنده بانوان در حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس است.

زهره سادات لاجوردی نماینده مردم تهران و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن بزرگداشت یاد و نام حماسه دفاع مقدس گفت: زنان در همه وقایع سرنوشت ساز ایران اسلامی در دوران قبل از پیروزی انقلاب، بعد از پیروی، ایام دفاع مقس و بعد از آن نقش مهم و تاثیر گذار داشته اند.

او افزود: نقش امدادرسانی، پرستاری، شناسایی عوامل ضد انقلاب، خبرنگاری، عکاسی، خلبانی و حتی حضور در سمت‌های فرماندهی سپاه از جمله مسئولیت‌هایی بود که توسط زنان در ایام دفاع مقدس انجام شد.

بیشتر بخوانید


عفت شریعتی کوهبنانی، نماینده مردم کرمان و زرند در مجلس شورای اسلامی نیز دراین نشست گفت: ایران اسلامی در حال حاضر آئینه تمام نمای اقتدار و عظمت اسلامی در جهان بشری است و این اقتدار در سایه مجاهدت همه اقشار جامعه از جمله زنان و بانوان بامعرفت و مومن به دست آمده است.

او افزود: جایگاه کتاب در معرفت افزایی ثابت شده است و کتابخوانی سنت حسنه‌ای است که تاثیر بسزایی در ارتقای آگاهی و دانایی اقشار مختلف دارد. مجلس شورای اسلامی برای تحقق اهداف معرفتی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همکاری همه جانبه خواهد داشت.


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار