نخست‌وزیر ارمنستان، دولت ترکیه را بازیگر اصلی مناقشه با جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره‌باغ دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد ایروان آمادگی یک جنگ درازمدت بر سر مناقشه قره باغ را دارد.

نخست وزیر ارمنستان همچنین مواضع آنکارا در قبال تنش‌های کشورش با جمهوری آذربایجان را مورد انتقاد قرار داد و گفت ترکیه در بحبوحه این مناقشه، منافع ژئوپلیتیک خود را دنبال می‌کند. پاشینیان افزود ما آماده یک جنگ درازمدت هستیم. چرا؟ زیرا من مدام می‌گویم که بازیگر اصلی آذربایجان نیست، بلکه ترکیه است. این کشور منافع ژئوپلیتیکی خود را دنبال می‌کند. مدت زمان جنگ به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله اینکه چگونه جنگ ادامه پیدا کند و واکنش جامعه جهانی چه خواهد بود.

نیکول پاشینیان روز یکشنبه در جلسه اضطراری پارلمان ارمنستان اعلام کرد دولت ایروان اعطای رسمیت دیپلماتیک به منطقه خودمختار قره باغ را در دست بررسی دارد.

رئیس جمهور ترکیه در واکنش به تشدید تنش‌ها میان ایروان و باکو، ارمنستان را بزرگترین تهدید برای صلح و ثبات منطقه اعلام کرد. اردوغان از مردم ارمنستان خواست تا برای خارج کردن سرنوشت خود از دست مقامات این کشور که آن‌ها را همانند عروسک بکار می‌گیرند و به سوی فاجعه سوق می‌دهند، اقدام کنند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اوایل روز یکشنبه اعلام کرد که ارمنستان حملات گسترده‌ای را علیه غیرنظامیان و ارتش این کشور آغاز و متعاقباً عملیاتی تلافی جویانه را در امتداد خط مرزی آغاز کرده است. درگیری‌ها میان نیرو‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ از روز یکشنبه آغاز شده و خبر‌ها حاکی از کشته شدن ۳۰ نیروی ارمنستانی و ۶ نیروی آذربایجانی است.

از اوایل دهه ۱۹۹۰ آذربایجان و ارمنستان بر سر کنترل منطقه کوهستانی قره باغ درگیر شده‌اند. آخرین درگیری‌های مسلحانه در ماه ژوئیه آغاز شد و هر دو طرف تلفاتی را گزارش دادند. روز دوشنبه، وزارت دفاع آذربایجان گزارش کرد که یک نظامی این کشور در نتیجه گلوله باران در مرز با ارمنستان کشته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
__
۰۷:۵۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
جای خالی تحلیل و یه مطلب واقعی تو این زمینه حس میشه کاش از تحلیل گر متخصص مسائل این منطقه بخواید براتون یه مطلب بنویسه.. ممنون از زحماتتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
ارمنستان چطوري ميخواد با دو تا كشور بزرگ بجنگه ؟
آخرین اخبار