معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیران استان به دنبال جذب کامل اعتبارات مقابله با بیابان زایی و کاهش گرد و غبار باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، میرجعفریان معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در نشست کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار استان گفت: مدیران برای اقدام عملی در زمینه جذب کامل اعتبارات مقابله با بیابان زایی و کاهش گرد و غبار، زمان را از دست ندهند.

او افزود: دستگاه‌های اجرایی باید در اجرای کار‌های خود با توجه به فعالیت‌های حوزه محیط زیست و ملاحظات فنی و تخصصی، سهم اعتبار را از وزارت مربوطه اخذ و در میدان عمل به کار گیرند تا برای سال جاری نیز این فعالیت‌ها توسعه یابد.

میرجعفریان گفت: در این جلسه مطالعات منشاء یابی داخلی فرسایش بادی، طوفان‌های ماسه و گرد و غبار استان نیز بررسی شد.

معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: کم کردن سطح تماس خاک با هوا، توسعه پوشش گیاهی، کاشت نهال و اجرای پروژه‌های آبخیزداری از جمله راهکار‌هایی است که باید مورد تأکید قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان نیز گفت: بر اساس مطالعات منشاء یابی داخلی فرسایش بادی، ۱۹درصد از کانون‌های داخلی گرد و غبار استان در وضعیت فرسایش شدید و یا خیلی شدید قرار دارند.

اکبری افزود:با تأکید بر این که مطالعات مذکور به عنوان ابزار مدیریتی در جهت دهی راهکار‌ها و اقدامات پیشگیرانه، اصلاحی و احیایی مقابله با گرد و غبار در کانون‌ها مورد استفاده خواهد بود گفت: سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی در بحث مقابله با پدیده گرد و غبار بیش از ۴۰میلیارد تومان اعتبار به بحث محیط زیست و برای دستگاه‌های مختلف اختصاص یافت تا هر دستگاه به تناسب وظایف خود، اقداماتی را برای کاهش گرد و غبار انجام دهد.

در این کارگروه هریک از دستگاه‌های مشمول دریافت این اعتبار به ارائه گزارش اقدامات خود در این حوزه پرداختند و عنوان شد سه دستگاه اداره کل حفاظت محیط زیست، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و سازمان جهاد کشاورزی استان در جذب کامل اعتبارات سال۹۸ و اجرایی کردن تمام برنامه‌ها در حوزه مقابله با پدیده گرد و غبار موفق عمل کرده اند.

انتهای پیام /  ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.