احمدی گفت: شرکت نفت و گاز اروندان در غرب کارون و متشکل از مناطق نفتی آزادگان و جفیر قطره ای از اقیانوس نفت در جنوب است.

یاور احمدی مدیر شرکت نفت و گاز اروندان در غرب کارون در خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: منطقه نفتی آزادگان و جفیر جزو میادین مشترک با کشور عراق هستند و میزان برداشت و تولید نفت از این میادین وابسته به امکانات موجود دارد.

او با بیان اینکه سهم بیشتر در استخراج و تولید نفت در گروی دسترسی به امکانات بیشتر است، افزود: پس از پایان جنگ تحمیلی و پیروزی غرورآفرین ایران در این جنگ مقابل رژیم بعث عراق، عزم جوانان و کارکنان شرکت جزم شد و همه برای برداشت طلای سیاه و ثروت ملی کمر همت بستند.

احمدی بیان داشت: تجهیزات و سیستم‌های استخراج نفت در سراسر منطقه نفت و گاز اروندان به دست توانمند متخصصان ایرانی ساخته شده و مدیریت می‌شود، این در حالی است که در زمان حکومت پهلوی به کشوری کاملا وابسته تبدیل شده بودیم، اما پس از ۸ سال دفاع مقدس روی پای خود ایستادیم و توانستیم صنعت نفت را به صنعتی کاملا ایرانی تبدیل کنیم.

این مقام مسئول به فرآورش ۱۶۵ هزار بشکه نفت اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر در میزان استخراج و فرآورش نفت، حفاری چاه ها، لوله کشی و انتقال نفت با کشور عراق تفاوتی نداریم، البته آن‌ها با کشور‌های پیشرفته دنیا از جمله؛ آمریکا، انگلیس و چین مشارکت دارند، ولی ما در این زمینه کاملا مستقل و خودکفا هستیم و به فناوری و تخصص سایر کشور‌ها نیازی نداریم.

مدیر شرکت نفت و گاز اروندان در غرب کارون میزان تولید نفت در این منطقه شامل؛ آزادگان شمالی، یادآوران و دارخوین را ۴۲۰ هزار بشکه نفت عنوان کرد و ادامه داد: پس از استخراج نفت از اعماق زمین به همت نیرو‌های ایرانی، نفت به سمت تلمبه خانه منتقل می‌شود و سپس به میادین صادرات و پالایشگاه‌ها انتقال می‌یابد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.