معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: سالانه ۶۰ تن ماهی از دریاچه پشت سد مهاباد صید و روانه بازار مصرف می‌شود.

رسول سعیدیان معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: سالانه بیش از ۶۰ تن انواع ماهی از دریاچه پشت سد مهاباد توسط اعضای تعاونی صیادان این شهرستان صید و روانه بازار مصرف می‌شود.

این مقام مسئول در مهاباد افزود: در دریاچه پشت سد مهاباد انواع ماهی‌های بومی و غیربومی شامل زردماهی، سفید رودخانه‌ای، کپور، آمور، سیم‌برگ، سوف و فیتوفاک صید می‌شود.

سعیدیان اضافه کرد: در تعاونی صید و صیادی مهاباد ۴۰ نفر به طور مستقیم و ۲۰۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغال دارند و اعضای این تعاونی در فصل‌هایی که صید ماهی صورت نمی‌گیرد، کار محافظت از دریاچه سد و مقابله با صیادان غیرمجاز را برعهده دارند.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول در مهاباد با اعلام اینکه شیوع بیماری کرونا، عملیات صیادی و میزان صید سالانه ماهی را به حدود ۳۰ تن کاهش داده است، ادامه داد: مشکل دیگر کاهش صید ماهی در دریاچه سد مهاباد، رها نشدن بچه‌ماهی در داخل سد طی چند سال گذشته است که میزان صید سالانه ماهی را از ۱۲۰ تن به حدود ۳۰ تن کاهش داده و امسال نیز متوقف شدن عملیات صیادی ۲ ماه زودتر از مهلت قانونی، باعث کاهش شدید صید شد.

تعاونی صیادان مهاباد با هماهنگی مسئولان جهاد کشارزی و امور منابع آب این شهرستان، هر سال در شهریور ماه صید ماهی را دریاچه سد مهاباد آغاز می‌کنند که تا فروردین ماه تداوم دارد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.