رئیس پارلمان ملی پاکستان در دیدار با رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان بر توسعه مناسبات دوجانبه از جمله همکاری‌های تجاری تاکید کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان که روز دوشنبه در راس هیاتی عالیرتبه به اسلام آباد سفر کرده است، با اسد قیصر، رئیس پارلمان ملی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار ضمن بررسی آخرین تحولات منطقه از جمله روند صلح افغانستان، بر لزوم توسعه مناسبات فی مابین به ویژه تقویت همکاری‌های تجاری تاکید کردند.

رئیس پارلمان ملی پاکستان در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت اشتراکات فرهنگی، تاریخی، مذهبی و مردمی دو کشور، توسعه روابط تجاری را زمینه تضمین آینده اقتصادی دو کشور همسایه برشمرد.

اسد قیصر افزود: بعداز شیوع بحران همه گیر کرونا، اسلام آباد تمامی موانع موجود در مسیر تجارت مرزی و رفت وآمد مردم را برداشته و به زودی کاهش محدودیت‌های روادیدی نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

عبدالله عبدالله نیز در این دیدار گفت: دولت و مردم افغانستان حمایت پاکستان از مذاکرات صلح بین الافغانی را فراموش نکرده و قدردان آن هستند.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان روز گذشته با شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان نیز دیدار و گفتگو کرده بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار