به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، علی اصغر اصغری معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت گلستان گفت: بر اساس آمار دریافتی ۳ هزار و ۸۹۹ مورد گزارش و
شکایات مردمی پیرامون خرید و فروش کالا و ارائه خدمات در شش ماه نخست امسال به ستاد خبری این سازمان گزارش شده که از این تعداد ۳ هزار و ۳۰۸ مورد از گزارشات مربوط به عرضه کالا و ۵۹۱ مورد از گزارشات مربوط به ارائه خدمات به شهروندان بوده است.
او گفت: بیشترین آمار تخلفات به ترتیب مربوط به قاچاق، اخفاء وامتناع از عرضه، عرضه خارج از شبکه و تقلب است.
اصغری گفت: ۶۷ هزار و ۷۸۶ مورد بازرسی از واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی درسطح استان بعمل آمد که در این بررسیها ۲ هزار و ۲۳ واحد متخلف شناسایی و پرونده تخلف این واحدها به ارزش بیش از ۴۱۵ میلیارد ریال تشکیل و برای صدور رای نهایی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.
اصغری در ادامه گفت: همچنین ۲۶۵ مورد از پروندههای متشکله منجر به مصالحه و جلب رضایت گشته که شاکیان پروندهها در ازای دریافت حق و حقوق قانونی، تعویض کالای معیوب و یا دریافت خدمات معوق رضایت خود را اعلام کردند.
این مقام مسئول از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هر گونه تخلف احتمالی ضمن جمع آوری مستندات کافی مورد را سریعا از طریق سامانه ۱۲۴ به بازرسان این سازمان اطلاع دهند.
انتهای پیام/م