استاندار بوشهر گفت: مهد‌های کودک در استان با رعایت دستورالعمل و نظارت مستمر می‌توانند فعالیت خود را از سرگیرند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا بیان کرد: با توجه به گزارش اداره کل بهزیستی در مورد فعالیت مهد‌های کودک، مهد‌های کودک در استان با رعایت دستورالعمل و نظارت مستمر می‌توانند فعالیت خود را از سرگیرند.

او افزود: آیین‌های عزاداری اربعین و دهه آخر صفر به صورت سنتی برگزار نخواهد شد و باید از ظرفیت فضای مجازی در این زمینه استفاده کرد.

استاندار بوشهر عنوان کرد: آشپزخانه‌های صنعتی فعال در مناطق نفت و گازی و پارس جنوبی در صورت رعایت نکردن بهداشت و ضوابط بهداشتی، به مدت دو هفته پلمب شوند و فرمانداران این موضوع را با جدیت پیگیری کنند.


بیشتر بخوانید


گراوند گفت: دانشگاه علوم پزشکی با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضا، نسبت به پلمب واحد‌های صنفی عرضه کننده قلیان، اقدام کنند.

او ادامه داد: با توجه به گزارش‌های مختلف در مورد وضعیت قرمز کرونا در شهرستان‌های مختلف استان از جمله دشتستان، امسال پیاده‌روی ولایت در دشتستان و سایر نقاط استان برگزار نخواهد شد.

استاندار بوشهر تاکید کرد: هیچ واکسنی برای کرونا تجویز نشده و تنها راه مقابله با این بیماری استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی است.

گراوند در مورد برگزاری مراسم‌ عروسی پس از ماه صفر هم بیان کرد: برای این موضوع باید چارچوبی مشخص شود تا دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسم‌ عروسی با جدید نظارت و رعایت شود.

او با بیان اینکه ادارات حق ارائه خدمت به مراجعه کنندگانی که از ماسک استفاده نمی‌کنند ندارند، عنوان کرد: ادارات استان درمورد دورکاری کارمندان دارای بیماری زمینه‌ای، مادران باردار، جانبازان شیمیایی و مادران کودکانی که مشکلات جسمی دارند، با آنان همکاری کنند.

استاندار بوشهر افزود: آشپزخانه‌های صنعتی فعال در مناطق نفتی و گازی از جمله پارس جنوبی در صورت رعایت نکردن بهداشت دو هفته پلمب شوند و فرمانداران این موضوع را با جدیت پیگیری کنند.

گراوند در مورد نظارت بر رعایت ضوابط بهداشتی در سواحل و تفریح‌گاه‌ها بیان کرد: حوزه اجتماعی و شهری استانداری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی با استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد سلامت، گروه‌های مردمی برای نظارت بر رعایت نکات بهداشتی در سواحل و تفریح‌گاه‌ها تشکیل دهند.

او بر توسعه خدمات الکترونیک برای خرید کالا و اقلام مورد نیاز در استان در شرایط کرونایی تاکید کرد و گفت: یکی از اولویت‌های مهم تشدید نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مورد بیماری کرونا است که از همه مردم استان در بخش‌های مختلف انتظار داریم شیوه‌نامه‌ها را رعایت کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.