جلسه توجیهی بخشداری‌های شهرستان لارستان در خصوص تعامل با تراکتورداران و لودرداران برای جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی در لارستان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، منصور رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لارستان، گفت: همزمان با شروع کشت پاییزه، برخی از کشاورزان اقدام به شخم مراتع و اراضی ملی می‌کنند که این کار خلاف مقررات بوده و موجب آسیب‌های جدی به عرصه‌های منابع طبیعی می شود.

او، با اشاره به برخورد جدی با خاطیان و کشاورزان متخلف، بیان کرد: به استناد بند ۴ ماده ۶۹ و بند‌های ب، و ماده ۷۰ شرح  وظایف شورا‌های اسلامی و بند ۷ ماده ۱۰ اساسنامه تشکیلات، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها موظفند به دهیاران روستا‌های تابعه نسبت به توجیه مردم روستا، کشاورزان و همچنین تراکتورداران اقدام و آنان را از دخالت در اراضی ملی منع می کند.

رضایی، در خصوص مقابله با متصرفان غیر قانونی اراضی ملی، از دهیاران  و بخشداران درخواست کرد تا با شناسایی و معرفی افراد خاطی به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لارستان، در خصوص راه‌های پیشگیری  از تصرف غیر قانونی اراضی ملی بویژه اراضیی حاشیه زمین‌های کشاورزی، تصریح کرد: راه‌های جلوگیری از تصرف غیر قانونی اراضی ملی مشخص کردن مرز این اراضی با زمین‌های مستثنیات است که این موضع باید با همکاری دهیاری‌ها و شورا‌های اسلامی محقق شود.

او، ادامه داد: با همکاری دهیاری‌ها گروهی با حضور  تمامی تراکتورداران و لودرداران منطقه در فضای مجازی زیر نظر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تشکیل و موارد و تذکرات لازم در این خصوص ارائه می شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار