انعقاد تفاهم‌نامه همکاری علمی، پژوهشی و فناوری

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان با دانشگاه صنعتی کرمانشاه تفاهم‌نامه همکاری علمی، پژوهشی و فناوری امضا کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علی اکبر اختری رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه با اشاره به بنیه قوی اساتید این دانشگاه، از آمادگی دانشگاه برای همکاری با اتاق بازرگانی کرمانشاه در زمینه تعاملات داخلی و بین‌المللی خبر داد.

او با بیان اینکه در زمینه تعاملات بین‌المللی نباید صرفا بر موضوع اعزام و پذیرش دانشجو تمرکز کنیم، گفت : یکی از مهمترین مواردی که در عرصه بین‌المللی جای کار دارد، صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشور‌های منطقه از جمله عراق است.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه ادامه داد: صادرات خدمات فنی و مهندسی موضوعی است که کمتر از شرایط تحریم تاثیر می‌پذیرد، چون کالایی در قالب آن جابجا نمی‌شود. به علاوه ارزآوری خوبی هم برای کشور دارد.

او افزود: می‌توان تیمی متشکل از اتاق بازرگانی، دانشگاه صنعتی و آموزش فنی و حرفه‌ای را در زمینه خدمات فنی و مهندسی راه‌اندازی و به عراق اعزام کرد.

اختری با بیان اینکه در زمینه داخلی هم در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر جای کار فراوانی جود دارد، گفت: در حوزه صنایع چوبی نیز ظرفیت خوبی داریم و حتی اگر نیاز باشد رشته آن را در دانشگاه راه‌اندازی خواهیم کرد.

او از آمادگی این دانشگاه برای تدوین استاندارد برای کالا‌های تولیدی هم خبر داد و افزود: از ۸۰ هزار کالایی که اکنون در کشور تولید می‌شود، کمتر از پنج هزار کالا نشان استاندارد دارد.

اختری گفت: تعریف کردن استاندارد برای کالا‌های تولیدی می‌تواند شرایط صادراتی آن‌ها را نیز تسهیل کند.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه ادامه داد: زمینه دیگری که می‌توانیم در آن همکاری داشته باشیم، دانش فنی و مهندس معکوس برای صنایع و کارخانجات است، به شرط آنکه صنایع نیز اعتماد بیشتری به ظرفیت دانشگاهی داشته باشند.

اختری با اشاره به در دست احداث بودن پروژه‌های مهمی مانند پتروشیمی اسلام آبادغرب و پالایشگاه آناهیتا در کرمانشاه، افزود: این پروژه‌ها فرصت مناسبی برای استفاده از ظرفیت دانشگاه صنعتی است تا اساتید و خبرگان دانشگاه بتوانند به جای نوشتن مقالات، بیشتر وقت خود را صرف حل مشکلات صنایع کنند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.