به آینده درخشان صنعت گردشگری امیدواریم

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که گردشگری، هنرصنعتی مولد است که به آینده درخشان آن، امیدواریم گفت:برای توسعه گردشگری، تمام حمایت‌های لازم و قانونی را انجام خواهیم داد و تمامی دستگاه‌های اجرایی نیز مکلف به توجه ویژه نسبت به این موضوع هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی گفت:رفع مشکل بیکاری و اشتغال‌زایی برای جوانان، اولویت اصلی جامعه است و گردشگری به عنوان یک هنرصنعت می‌تواند در تحقق این هدف، موثر باشد.

او افزود: علاوه بر گردشگری، حوزه آی‌تی و آی‌سی‌تی و خدمات وابسته به این دو بخش نیز می‌توانند باعث رونق اشتغال و توسعه اقتصادی در جامعه شوند.

او با بیان این‌که گردشگری، صرفاً یک حوزه کاری نیست، بلکه یک حوزه دیپلماسی هم محسوب می‌شود گفت: توسعه مبادلات گردشگری با کشور‌های همسایه از اولویت‌های اساسی است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تاثیرات منفی شیوع بیماری کرونا بر صنعت گردشگری افزود: با وجود افزایش ۳۷ درصدی ورود گردشگران خارجی به استان در سال گذشته، شیوع بیماری کرونا رفت‌وآمد‌ها را محدودتر کرده است.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: با این وجود قدردان صبر، تحمل و همراهی فعالان این حوزه با ستاد مقابله با کرونا هستیم و امیدواریم در آینده نزدیک، شاهد از سرگیری فعالیت کامل تمامی مراکز مرتبط با حوزه گردشگری باشیم.

او بر معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های گردشگری استان توسط رسانه‌ها و مطبوعات تأکید کرد و گفت: وجب به وجب این خطه از کشور، مملو از اماکن گردشگری، آثار باستانی و تاریخی و نشانه‌های فرهنگ و مدنیت است که متاسفانه آن چنان که باید و شاید به جهانیان شناسانده نشده است.

او در بخش دیگری از سخنان خود تأمین سلامت، امنیت و معیشت مردم در شرایط کنونی را دغدغه‌ای مهم برای مدیران و مسئولان برشمرد و گفت: تعطیلی کامل اصناف برای مقابله با بیماری کرونا عملاً امکان‌پذیر نیست و فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی باید با لحاظ تمامی جوانب و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی جریان داشته باشد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.