مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت:اکنون فضای عمومی شهر هرسین فضای مناسبی است و مشکلی نداریم دیشب بعد از بارندگی یک و نیم ساعته، بارش‌ها قطع شد و شرایط عادی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: با توجه به اطلاعیه قبلی هواشناسی مبنی بر وقوع بارندگی و ایجاد رگبار‌های پاییزی در شرق استان، شب گذشته شاهد رگبار‌های پراکنده در این منطقه به ویژه شهر هرسین و تعدادی از روستا‌های شهرستان بودیم.

بالایی بیان کرد: در یک فاصله کمتر از یک ساعت، حدود ۲۵ میلیمتر باران در هرسین باریده است این بارش باعث ایجاد روان آب، آبگرفتگی معابر و نفوذ آب در منازل شهری و روستا‌ها شد و خسارت‌های جانی و مالی را به بار آورد.

او گفت: با توجه به سطح مخاطره فرماندهی میدان بر عهده فرماندار هرسین بود که به همراه ستاد بحران شهرستان اقدامات مقابله‌ای و پاسخ به بحران را مدیریت کردند و در همان دقایق اولیه اقدامات لازم در مسیر‌های سیلابی انجام گرفت.

بالایی گفت: در بامداد امروز تیم‌هایی از هلال احمر، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن و دامپزشکی به شهرستان اعزام شدند.

او ادامه داد: اینکه در فصل پاییز و بارش کوتاه مدت در چند نقطه باعث ایجاد خسارت برای مردم می‌شود پیام آن این است که دستگاه‌های دولتی باید آمادگی خود را بیش از پیش داشته باشند.

او گفت:مردم هم باید توصیه‌هایی که از سوی دستگاه‌های ذی ربط داده می‌شود را جدی بگیرند.

او گفت: آب و روان آب یک امر جدی است و باید آن را جدی بگیرند و حوادثی که پیش آمد ناشی از این است که ما گاهی اوقات موضوعات را جدی نمی‌گیریم و توجه کافی نداریم.

او ادامه داد: نکته بعد توجه به بیمه است. امروز در شرایطی هستیم که بایستی بخشی از خسارت‌ها را شرکت‌های بیمه‌ای و مشارکت‌های مردم از طریق سرمایه گذاری در بیمه، جبران شود.

بالایی بیان کرد: از قبل استاندار کرمانشاه به فرمانداران، شهرداران و دستگاه‌های ذی ربط دستورالعمل مربوط به فصل پاییز و زمستان را ابلاغ کرده و بر اجرای آن تاکید کرده بودند برخی اوقات بارش‌های تند باعث شکل گیری روان آب و خسارت می‌شود و اگر از قبل این تمهیدات لازم را نیاندیشیم و کار‌های پیشگیرانه را انجام ندهیم شاید نتوان در آن لحظه کاری را انجام داد.



انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.