قمری گفت: هم اکنون شرکت‌های بخش خصوصی در کشور به دو هزار و ۴۰۰ شرکت رسیده و در حال افزایش هستند.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین قمری دبیر آزمون استخدام بخش خصوصی  در حاشیه امضای تفاهم نامه افزایش مهارت‌های کارجویان اشتغال در بخش خصوصی با اداره کل فنی و حرفه‌ای آذربایجان اظهار کرد: برای ورود به استخدام بخش خصوصی شرط یا اجبار خاصی برای پوشش آن‌ها از سوی اداره کل فنی و حرفه‌ای وجود ندارد.

او بیان کرد: در سال نخست آغاز به کار، با یک هزار شرکت خصوصی شروع به فعالیت شد و سپس به ترتیب به هزار و ۴۰۰، هزار و ۷۰۰ و هم اکنون به دو هزار و ۴۰۰ شرکت بخش خصوصی رسیده استY خوشبختانه به مرور نیز در حال افزایش بوده و امید است که بتوان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

در ادامه عباسی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: در یک تا دو سال اخیر کارگاه‌هایی بدون صرف حتی یک ریال هزینه در بیرون ایجاد شده است یعنی کارآموز به آنجا معرفی و به مهارت‌های نرم وارد شده ایم.

عباسی اظهار کرد: یعنی علاوه بر مهارت‌های سختی که شغل ایجاد می‌کنند، بسیاری از مهارت‌های نرم می‌تواند در توانمندسازی افراد نقش یک کاتالیزور را ایفا کنند و علاوه بر آن، فرد آموزش دیده‌ای که مهارت سخت دارد برای اشتغال خود از طریق مهارت نرم مثل بازاریابی، کارآفرینی و تجارت الکترونیک به سرعت شغل مورد نظر خود را ایجاد می‌کند.

او در ادامه بیان کرد: هم اکنون یک بانک اطلاعاتی نیرو‌های آماده به کار براساس نیازسنجی جمع آوری شده است تا نیاز‌ها و فرصت‌های شغلی و ظرفیت‌های اشتغال بخش خصوصی از لحاظ آموزشی و مهارتی را احصا کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار