مدیر پایگاه میراث جهانی بم از راه اندازی دوربین‌های حفاظت الکترونیک و پایش تصویری در ارگ تاریخی بم خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محسن قاسمی، مدیرپایگاه میراث جهانی بم گفت: دوربین‌های حفاظت الکترونیک و پایش تصویری در ارگ تاریخی بم راه اندازی شده اند. 

او با اشاره به اینکه با راه اندازی این دوربین‌ها تمامی فضا‌های داخل و خارج ارگ تاریخی بم مورد نظارت و حفاظت قرار می‌گیرند، افزود: با توجه به اینکه ارگ تاریخی بم، یکی از بنا‌های شاخص و نماد استان محسوب می‌شود، باید در حفاظت آن بیشتر بکوشیم. 

 قاسمی به ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در ارگ تاریخی بم اشاره کرد و گفت: هدف از مرمت و بازسازی فضا‌های داخلی ارگ تاریخی بم، احیای دوباره این فضا‌ها و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در این مجموعه تاریخی است.

او  به مرمت خانه سیستانی ارگ بم اشاره کرد و افزود: مرمت این خانه تا یک ماه آینده به پایان می‌رسد و به کاربری پایگاه میراث جهانی بم تغییر می‌یابد.

مدیر پایگاه میراث جهانی بم بیان کرد: هم اکنون قسمت پژوهشی پایگاه میراث جهانی بم به خانه سیستانی نقل مکان کرده است و به زودی مجموعه اداری نیز در این محل مستقر می‌شود تا کارشناسان بدون واسطه به کار‌های پژوهشی و عملیاتی بپردازند.

او به ساماندهی باغات اطراف این بنای تاریخی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با همکاری اتاق بازرگانی و دانشگاه آزاد این شهرستان این مهم به انجام رسد.

قاسمی با اشاره به اینکه برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در اطراف ارگ بم، پیشنهاد‌های زیادی از سوی سرمایه گذاران داخلی و خارجی داریم، افزود: امیدواریم با راه اندازی این مجموعه‌های گردشگری بتوانیم بهتر از گذشته به گردشگران و علاقه مندان به آثار تاریخی خدمات ارائه کنیم.

او بیان کرد: در تلاشیم با همکاری وزارت میراث فرهنگی و مسئولان استانی، خونی دوباره در رگ‌های ارگ تاریخی بم جریان پیدا کند و مانند گذشته این بنای تاریخی میزبان گردشگرانی از سراسر دنیا باشد. 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار