شانزدهمین سوگواره عاشورایی در کانون پرورش فکری کدکان و نوجوانان استان فارس برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سعیدرضا کامرانی سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، گفت: در شانزدهمین سوگواره عاشورایی کانون فارس گفت: روز‌ها از پی روز‌ها و سال‌ها از پی سال‌ها می‌گذرد، اما فرهنگ عاشورا و قیام کربلا همواره جلوه‌ای روشن‌تر و طراوتی روح بخش‌تر می‌یابد و هر چه زمین و زمان کهنه‌تر می‌شود حماسه‌ی حسین و یارانش تازه‌تر می‌شود.

او، بیان کرد:کربلا ماندگار می ماند چون حق پایدار و محرم، عاشورا و اربعین همیشه زنده و خون و حماسه در رگ‌های غیرت‌ مندان الهی همواره جوشان است.

 کامرانی، تصریح کرد: در دیدگاه امام حسین و یارانش، شهادت جلوه‌ای از حیات جاوید بوده که هر چند زندگی آنان به ظاهر تمام می‌شود، اما زندگی و جاودانگی شان در طول زمین و زمان ساری و جاری و رمز و راز جاودانگی امام حسین (ع) ماندگاری عاشورا است.

سرپرست کانون فکری پرورش کودکان استان  فارس، ادامه داد: این که در میان تمامی روز‌های قدسی، عاشورا، نقطه‌ی عطف قرار گرفته است، شاید به این دلیل باشد که عاشورا، نمایشی عظیم بوده از تمامی انسانیت، غیرت و مردانگی. هر چند لحظه لحظه‌ی زندگی سید‌الشهدا، نمایشی عظیم بوده  و ماندگار شدن در همه زمان‌ها و همه جغرافیای عالم، در یک ماه و یک دهه و یک روز را تنها مردی به صلابت حسین و یارانش می‌توانند در یک واقعه و فرهنگ برای همیشه ماندگار کنند و کسی که بتواند این همه را در یک روز و در قالب هنرمندانه‌ترین و ظریف‌ترین حرکات و اعمال نشان دهد، تنها امام حسین(ع) است.

شانزدهمین سوگواره عاشورایی کانون فارس با عنوان قرار بر مدارـ حربن یزید ریاحی، زهیربن قین  ۱۰ مهر ۱۳۹۹ با حضور اعضای کودک و نوجوان، مربیان مراکز فرهنگی هنری (تمام‌وقت و پاره‌وقت) برای کارکنان دفتر استان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس به صورت مجازی برگزار شد که محمدرضا سنگری، عاشوراپژوه، به‌عنوان میهمان و سخنران برنامه در آن حضور داشتند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار