کاشت ۲۹۵ هکتار کلزا در کرمان

مدیرجهاد کشاورزی کرمان گفت: کشت کلزا در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در شهرستان کرمان به تفکیک در مناطق شهداد ۲۰۰ هکتار، ماهان ۳۷ هکتار، راین ۳۰ هکتار، باغین ۲۵ و مرکز کرمان ۳ هکتار صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  احمد مسعودی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: سهم ابلاغی کشت کلزا در شهرستان کرمان در سال زراعی ۹۹-۹۸ به میزان ۳۵۰ هکتار با میانگین عملکرد ۵ و یک دهم تن در هکتار در نظر گرفته شد که ۲۲۵ هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت این محصول اختصاص یافت که براین اساس ۶۷ درصد از سطح ابلاغی و ۵۱ درصد عملکرد تولیدی محقق شد.

او با بیان اینکه در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ جلسات متعدد کشت محصولات پاییزه با محوریت کشت کلزا با حضور روسا و کارشناسان مراکز خدمات تابعه شهرستان برگزارشد، افزود: برش نهایی کشت کلزا به تفکیک در مناطق شهداد ۲۰۰ هکتار، ماهان ۳۷ هکتار، راین ۳۰ هکتار، باغین ۲۵ و مرکز کرمان ۳ هکتار صورت گرفته است.

مسعودی تصریح کرد: میزان بذر توزیعی، ۲۰۰ کیلوگرم شامل ارقام ترامپر و پنتون است و در سطح ۱۰ هکتار کشت به صورت کاملا مکانیزه و با استفاده از بذرکار پنوماتیک صورت گرفته است.

او با بیان اینکه نخستین کشت کلزا اواخر شهریور صورت گرفته است، بیان کرد: در سطح ۲ هکتار مبارزه با علف‌های هرز قبل از کشت با کاربرد سم علف کش ترفلان انجام شده است.

کلزا یکی از دانه‌های روغنی مهم در مناطق معتدل و دارای طیف نسبتا وسیعی از سازگاری اقلیمی است. کلزا‌هایی که از آن روغن استخراج می‌شود را کانولا می‌نامند. روغن کلزا با داشتن میزان بالای اسید‌های چرب غیر اشباع و درصد بسیار ناچیز کلسترول از کیفیت تغذیه‌ای بالایی برخوردار است. به همین دلیل یک روغن بسیار مفید و پر خاصیت در مصرف خوراکی به شمار می‌آید.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار