سخنگوی دولت:

۳۵۰ هزار شغل در کشور ایجاد می‌شود

ربیعی در نوشهر گفت: ۳۵۰ هزار شغل تا سال ۱۴۰۰ در کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علی ربیعی سخنگوی دولت امروز پنجشنبه ۹ مهرماه در حاشیه افتتاح یک طرح گردشگری در نوشهر با بیان اینکه مهمترین کار دولت و ستاد اقتصادی تثبیت اشتغال در بخش‌های مختلف بوده است، افزود: ۳۵۰ هزار شغل تا سال ۱۴۰۰ در کشور ایجاد و تثبیت می‌شود.

او افزود: بخشی از تثبیت اشتغال با استفاده از تسهیلات کرونایی و بخشی دیگر نیز با تسهیلات ارزان قیمت و بیمه بیکاری انجام می‌شود.

ربیعی با بیان اینکه شیوع کرونا سبب شد تا سه میلیون و ۵۰۰ هزار شغل در معرض تهدید قرار گیرد، گفت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ریزش نیرو نیز داشتیم که یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی دولت افزود: افراد تحت پوشش بیمه بیکاری آمادگی دارند با گشایش‌های اقتصادی به کار خود بازگشت داشته باشند.
 
او  با بیان اینکه کرونا به بخش خدمات و گردشگری مازندران خسارت‌های زیادی وارد کرده به طرح‌های دولت برای رونق دوباره بخش گردشگری و به حرکت درآمدن چرخ‌های اقتصاد کشور اشاره و گفت: با کنترل ویروس کرونا و محدودتر شدن آن در آینده نزدیک شاهد ارائه خدمات بیشتر مراکز خدماتی و گردشگری خواهیم بود.

ربیعی گفت: دولت از امروز تا نیمه اول سال ١٤٠٠ از یک و نیم میلیارد دلار پول روستایی که با اذن مقام معظم رهبری اخذ شد ٦هزار و پانصد میلیارد تومان برای حمایت از اشتغال‌های متوسط پایین و شکوفایی مشاغل روستایی اختصاص داده است.
 
سخنگوی دولت افزود: با اختصاص این تسهیلات که هم پایه‌های پولی را افزایش می‌دهد و هم شغل جدید ایجاد می‌کند موفق خواهیم شد بخشی از بیکاری کرونا را جبران و بنگاه‌های آسیب دیده را احیا کنیم.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار