نظارت دامپزشکی خراسان شمالی بر استحصال ۱۵ هزار تن گوشت قرمز و سفید

نیمه نخست امسال افزون بر ۱۵ هزار تن گوشت سفید و قرمز با نظارت‌های مستمر بهداشتی و شرعی دامپزشکی خراسان شمالی، تولید و روانه بازار‌های مصرف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  معاون سلامت دامپزشکی خراسان شمالی گفت: در شش ماهه امسال ۳۳ هزار و ۵۳۸ رأس دام سبک و ۳ هزار و ۵۱۲ رأس دام سنگین با نظارت بهداشتی و شرعی ناظران دامپزشکی مستقر در ۸ کشتارگاه دام این استان کشتار شد که وزن گوشت قرمز استحصالی  هزار و ۷۲۱ تن بود.


بیشتر بخوانید 


حمید رمضانی افزود: در سه کشتارگاه پرندگان استان نیز در این مدت با کشتار ۶ میلیون و ۵۴۸ هزار و ۵۹۰ قطعه مرغ، ۱۳هزار و۲۸۹ تن گوشت سفید تولید شد.

او گفت :  وزن فرآورده‌های غیربهداشتی ضبط شده در کشتارگاه‌های دام ۱۶۷۹۰ کیلوگرم و طیور ۴۰۹۹۷ کیلوگرم بوده است.

معاون سلامت دامپزشکی خراسان شمالی هم چنین با اشاره به ۲۵ هزار و ۹۷۶ نوبت بازدید بازرسان بهداشتی دامپزشکی از مراکز تولید، فرآوری، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان گفت: در مجموع، وزن فرآورده‌های ناسالم و ضبط شده ۶ ماه اخیر شامل مراکز تحت نظارت و کشتارگاه‌های دام و طیور استان بیش از ۱۲۶ تن بود که پس از آزمون‌های ارگانولپتیکی و انجام آزمایش‌های تخصصی، حدود ۶۶ تن ازاین مقدار، معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

رمضانی از ارجاع دادن ۹۹ فقره پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضایی، پلمب یک واحد متخلف و صدور احکام جریمه نقدی معادل ۲۶۶ میلیون ریال برای متخلفان در این مدت هم خبر داد.

او همچنین به آمار عملکرد آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی در نیمه نخست امسال اشاره داشت و گفت: در این مدت ۸ هزار و ۵۳۲ فقره آزمایش تخصصی تشخیصی و کنترل کیفی شامل سرولوژی دام و طیور، آنالیز شیمیایی، کشت میکروبی و مرضی، سم شناسی، انگل شناسی، آزمایش‌های تشخیص مولکولی، تشخیص باقیمانده سموم، دارو و مواد شیمیایی در فرآورده ها، خون شناسی و بیوشیمی انجام شد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.