بیش از ۸۳ هزار تن سیب از باغات میاندوآب برداشت می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت:پیش بینی می شود بیش از ۸۳ هزار تن سیب از باغات سیب این شهرستان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، علی دیانتی مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب روز پنج‌شنبه در کارگاه آموزشی برداشت محصولات باغی که با حضور جمعی از تولیدکنندگان و باغداران در روستای "حیدرباغی" از توابع بخش باروق میاندوآب برگزار شد، اظهار داشت: پنج هزار و ۲۸۳ هکتار از باغ‌های این شهرستان به کشت سیب و سه هزار و ۱۶۳ هکتار به انگور اختصاص دارد که امسال پیش‌بینی می‌شود به ترتیب بیش از ۸۳ هزار تن سیب و بیش از ۴۷ هزار تن انگور از آن برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: باغ‌های هلو با هزار و ۱۱۵ هکتار، آلو با هزار و ۳۲۶ هکتار و گردو و بادام نیز با ۶۳۵ هکتار از بیشترین سطح با غ‌های این شهرستان را پس از سیب و انگور به خود اختصاص داده اند.

دیانتی با تاکید بر اینکه باید بخش کشاورزی در اولویت سرمایه‌گذاری‌ها قرار گیرد، بیان کرد: میاندوآب یکی از قطب‌های مهم کشاورزی آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود و اشتغال، گردش مالی و اقتصاد شهرستان به‌طور مستقیم و غیرمستقیم وابسته به بخش کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: وقتی دانش و علم روز متخصصان بخش کشاورزی با تجربه‌های مفید کشاورزان و تولیدکنندگان موفق تلفیق شود شاهد موفقیت در تولید و افزایش کیفیت و عملکرد در واحد سطح خواهیم بود.

دیانتی اظهار داشت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی بهره‌برداران بخش کشاورزی تاثیر بسزایی در پایداری تولید محصولات کشاورزی دارد و مسیر توسعه و تعالی همه کشور‌های توسعه یافته از بخش کشاورزی عبور می‌کند چرا که مواد اولیه مورد نیاز بخش صنعت در بخش کشاورزی تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب هچنین با اشاره به ضرورت حفاظت از منابع تولید بویژه آب و خاک، بر لزوم مدیریت مصرف آب در تولید محصولات کشاورزی، توسعه کشت گیاهان دارویی، مرتعداری و زنبورداری به‌ویژه در مناطق کوهستانی دهستان باروق تاکید کرد.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.