خلیل عوض زاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستاندر گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:با راهاندازی سامانه ۱۵۲۱ از این پس شهروندان سیستان و بلوچستان بدون مراجعه به شرکت، بانک و یا پایانههای الکترونیکی میتوانند از طریق سامانه تلفنی، سایت شرکت به آدرس www.sbepdc.ir (میز خدمات الکترونیک) و دریافت اپلیکیشن خدمات غیرحضوری برق ایران و یا اپلیکیشن توزیع برق این استان نسبت به انجام خدمات مورد نیاز خود اقدام کنند.
خلیل عوض زاده افزود: درخواست افزایش آمپراژ انشعاب، درخواست کاهش آمپراژ انشعاب، درخواست انشعاب آمپری، درخواست تفکیک یا ادغام انشعاب، تسویه حساب، تسویه بدهی، تغییر تعرفه یا گزینه تعرفه انشعاب آمپری، صدور قبض المثنی، درخواست بررسی صورتحساب مشترکان، مشاهده سوابق مصارف و صورت حساب، مشاهده سوابق پرداخت، درخواست انصراف قبل از برقراری انشعاب، درخواست تغییر مکان و داخلی لوازم اندازه گیری انشعاب، درخواست نصب مجدد انشعاب، درخواست جمع آوری موقت انشعاب، درخواست جمع آوری دائم انشعاب، درخواست اصلاح اطلاعات، درخواست اصلاح نام مشترکان، درخواست تغییر نام مشترک، درخواست آزمایش کنتور، درخواست اصلاح سرویس انشعاب، درخواست قطع موقت انشعاب، درخواست وصل مجدد انشعاب، درخواست تعویض کنتور و اصلاح اطلاعات شماره همراه مشترکان ۲۶ عنوان خدمت ارائه شده در این سامانه است.
او ادامه داد: مشترکان به محض تماس با این سامانه به اپراتور شرکت متصل، درخواست هر مشترک ثبت و کد پیگیری مربوط به آن خدمت برای مشترک ارسال میشود.
او افزود: درخواست خدمات مشترکان شهرستانهای سیستان و بلوچستان نیز از طریق اپراتور شرکت ثبت و به امور برق هر شهرستان برای پیگیری ارجاع داده میشود.
او تصریح کرد: این خدمات حتی برای افرادی که به اینترنت دسترسی ندارند نیز قابل انجام است به گونهای که افراد میتوانند با تماس به شماره ۱۵۲۱ از خدمات غیر حضوری فروش و پس از فروش برق به صورت تلفنی بهرهمند شوند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان این شرکت با حذف قبوض کاغذی برق و ارسال هزینه دورهای مشترکان از طریق پیامک نخستین شرکت پیشتاز و فعال کشور در این زمینه بوده است.
عوض زاده افزود: مشارکت ۹۸ درصدی مردم سیستان و بلوچستان در زمینه دریافت و پرداخت به موقع قبوض پیامکی نمایانگر همراهی مردم این استان با طرحهای الکترونیکی است.
انتهای پیام/گ