سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای قبلی خود گفت شبه نظامیان هوادار ایران در حال بی ثبات سازی عراق هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه العربیه مدعی شد شبه نظامیان هوادارا ایران عراق را بی ثبات می کنند.

او در این مصاحبه مدعی شد: آمریکا به روابط طولانی مدت با عراق پایبند است. دونالد ترامپ مصمم است تا از سربازان مان در عراق حمایت کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر تصمیم کشورش برای حمایت از هیئت های دیپلماتیک گفت: مصمم هستیم تا آنهایی را که موشک پراکنی می کنند، مورد پیگرد قرار داده و بازداشت کنیم.

اورتگاس در خصوص مذاکرات پیش روی رژیم صهیونیستی و لبنان در خصوص ترسیم خطوط مرزی نیز گفت: دستیابی به توافقی برای مذاکره میان لبنان و اسرائبل به خودی خود موفقیت به حساب می آید.

او مدعی شد: توافق برای مذاکره میان لبنان و اسرائیل سالها طول کشید و دولت ترامپ در حال کار بر روی تقویت صلح در منطقه است.

مورگان اورتگاس در ادامه سخنان خود با تکرار ادعاهای مقامات آمریکایی علیه حزب الله لبنان گفت: سیاست ما علیه حزب الله ثابت است و تغییر نمی کند. حزب الله سازمانی تروریستی است و ما با دولت لبنان (در این خصوص) همکاری می کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص ترسیم مرزها میان لبنان و رژیم صهیونیستی نیز گفت نبیه بری، رئیس مجلس نمایندگان لبنان مسئول پرونده مذاکره با اسرائیل است و دفتر میشل عون، رئیس جمهور بزودی اسامی هیئت مذاکره کننده را اعلام خواهد کرد.
پیشتر نیز «دیوید شنکر» دستیار وزیر خارجه امریکا مدعی شده بود واشنگتن حملات شبه نظامیان هوادار ایران در عراق را تحمل نخواهد کرد.

شنکر مدعی شده بود: آمریکا تردیدی برای اقدام به منظور حمایت از سربازان آمریکایی در عرق ندارد. شبه نظامیان مورد حمایت ایران در عراق مشکلی بزرگ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار