مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: جشنواره استانی دستور پخت غذا در زنجان پس از ۳ ماه با معرفی برگزیدگان این جشنواره، در هفته گردشگری به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: جشنواره استانی دستور پخت غذا در استان زنجان از ۲۴ خردادماه تا ۲۴ شهریور با شرکت بیش از ۵۰ نفر به صورت مجازی  برگزار شد.
 
او ادامه داد: داوری این جشنواره مجازی با حضور ۲ نفر از داوران و صاحب‌نظران آشپزی در استان زنجان انجام شد و در پایان ۳ نفر به‌عنوان نفرات برگزیده و ۵ نفر به‌عنوان نفرات شایسته انتخاب شدند.

ارجمند افزود: در این جشنواره شرکت‌کنندگان از دستور پخت غذا، مواد تشکیل‌دهنده، خواص و فصل مناسب طبخ غذا عکس و فیلم تهیه و به حوزه بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی زنجان ارسال کردند که تصاویر ارسال‌شده توسط شرکت‌کنندگان با قید نام شرکت‌کنندگان در کتاب دستور پخت منتشر خواهد شد.

او ادامه داد: داوری فایل‌های ارسالی شرکت‌کنندگان بر اساس آیتم‌های اصالت غذا، نحوه ارائه آشپز، میزان اطلاعات آشپز از خواص مواد غذایی، تکمیل مراحل پخت، مطابقت مواد اولیه و تعداد نفرات، بهداشت، پوشش، سفره‌آرایی و  فلسفه پخت غذا انجام شد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.