معاون عمران روستایی بنیاد مسکن:

یک‌هزار میلیارد تومان برای تاسیسات آسیب‌دیده کشور منظور شد

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن بابیان اینکه سال گذشته ٢٨ استان کشور تحت تأثیر بارندگی‌ها و سیلاب قرار گرفت، گفت: یک‌هزار میلیارد تومان برای تأسیسات آسیب‌دیده منظور شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا شاملو ظهر آدینه در نشست بررسی و رفع مشکلات روستای حسین آباد کالپوش شهرستان میامی با بیان اینکه سال گذشته ٢٨ استان در کشور تحت تأثیر بارندگی‌ها و سیلاب قرار گرفت، ابراز داشت: حدود ١۶٠ هزار واحد مسکونی نیز دچار آسیب کلی و جزئی شدند.

او ضمن بیان اینکه هشت هزار روستای کشور تحت تأثیر بارندگی‌ها دچار آسیب شدند، افزود: حدود یک هزار میلیارد تومان برای تأسیسات زیر بنایی آسیب‌دیده شهرها و روستاها در نظر گرفته‌شده است.

محدودیت در منابع اعتباری

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن بابیان اینکه روستای حسین آباد کالپوش میامی نیز از جمله روستاهایی که واحدهای مسکونی و تأسیسات زیربنایی و عمرانی آن دچار خسارت شد، ابراز داشت: مشکل حسین‌آباد تحت تأثیر قرار گرفتن منطقه از زمین لغزش خاص بود که در برخی نقاط شدیدتر و در سایر نقاط کمتر ارزیابی شد.

شاملو بابیان اینکه به دلیل عدم رضایت مردم در جا به جایی روستا در مطالعات اولیه، روند انجام بازسازی، روستا را با کندی مواجه کرد، بیان داشت: با توجه به اینکه بنیاد مسکن به دنبال رضایت مردم بود لذا زمینی در نزدیکی روستا با موافقت مسئولان محلی و اهالی روستا در فاز اول به مساحت ١۴ هکتار انتخاب شد.

او بابیان اینکه پس از مطالعات ژئوتکنیک توسط پژوهشکده سوانح طبیعی و مؤسسه زلزله‌شناسی و انجام گمانه‌زنی و کارشناسی‌های لازم زمین شهرک تأیید و در نهایت طرح تثبیت بافت قدیم روستا انجام شد، افزود: منابع اعتباری برای پرداخت تسهیلات و کمک بلاعوض محدود است و لذا مردم می‌بایست با جدیت بیشتری نسبت به تکمیل واحدهای خود اقدام کنند.

هزینه کرد ۱۴ میلیارد تومان در حسین آباد کالپوش

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن بابیان اینکه سال گذشته مبلغ ١۴ میلیارد تومان اعتبار برای تثبیت، پایدارسازی و اجرای دیواره سازی در روستای حسین آباد هزینه شده است، ابراز داشت: می‌کوشیم تا نسبت به تخصیص اعتبار برای ادامه کار تسریع شود که این مهم در دستور کار بنیاد مسکن خواهد بود.

شاملو در ادامه تصریح کرد: در خصوص اجرای آسفالت و هدایت آب‌های سطحی نیز می‌طلبد تا کارهای زیربنایی توسط سازمان‌های مربوطه انجام و در نهایت بنیاد مسکن نسبت به انجام آسفالت معابر اقدام لازم را صورت دهد.

 

انتهای پیام/پ

وی افزود: می‌طلبد تا با همراهی مردم نسبت به انجام آواربرداری واحدهای مسکونی تخریب‌شده در روستا اقدام شود که این مهم به همکاری دستگاه‌های مربوط نیز نیاز است.

برچسب ها: بنیاد مسکن ، مسکن مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار