وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین دستور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای ساخت ۵۴۰۰ واحد مسکونی غیرقانونی در کرانه باختری را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین آنچه را رسانه‌های عبری زبان درباره صدور دستور ساخت ۵۴۰۰ واحد مسکونی ویژه صهیونیست‌ها در کرانه باختری از سوی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی منتشر کرده‌اند، به شدت محکوم کرد.

این وزارت خانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: رسانه‌های عبری زبان می‌گویند که آنچه «شورای عالی برنامه ریزی و ساختمان سازی در کرانه باختری» نامیده می‌شود روز یک‌شنبه آینده برای تصویب ساخت این شهرک سازی‌ها تشکیل جلسه خواهد داد.

وزارت خارجه فلسطین تاکید کرد: افزایش شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری در چارچوب اجرای معامله ننگین قرن به صورت یکجانبه و با اشغالگری است و این اقدامات ترجمه‌ای عملی از قطعنامه‌های الحاق اسرائیل است. توسعه شهرک سازی‌ها در کرانه باختری به ویژه قدس اشغالی هرگز لحظه‌ای متوقف نشده است و این مسئله با ادعا‌های نتانیاهو و سران این رژیم درباره توقف شهرک سازی یا توقف موقت آن در تعارض است و آن را رد می‌کند.

در این بیانیه آمده است: هدف از ادعای توقف الحاق و شهرک سازی با هدف توجیه توافقنامه ننگین عادی سازی در فضایی مناسب است و اقدامات دولت آمریکا و اسرائیل در بسیاری از کشور‌ها و بازی با کلمات و مفاهیم در راستای جذب مواضع سایر کشور‌ها برای عادی سازی روابط است.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد: افزایش و تداوم شهرک سازی استعماری و توسعه طلبانه، منعکس کننده کودتای روشمند آمریکایی-اسرائیلی علیه قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی است و سکوت مشکوک جهانی همان چیزی است که تا حد بسیاری به رژیم اشغالگر احساس آزادی از هر تعهد و فشار بین‌المللی را القا می‌کند.

رژیم اشغالگر صهیونیستی با تداوم پاکسازی نژادی علیه فلسطینیان و در راستای اجرای طرح معامله قرن، از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون، بیش از ۵۰۰ خانه متعلق به فلسطینیان را در کرانه باختری و قدس اشغالی تخریب و هزاران فلسطینی را آواره کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۱:۵۷ ۱۲ مهر ۱۳۹۹
شاید خداوند رحمان و رحیم چنان مقرر کرده است که صهیونیست ها با دستان خودشان هزینه کنند و مانند برده گان مرتب مشغول خانه سازی و شهرک سازی باشند تا وقتی فلسطینیان و رزمندگان حزب الله مقاومت اراضی اشغالی فلسطین را آزاد کردند تمام فلسطینیان آواره از سرتاسر جهان به این خانه های ساخته شده نقل مکان کنند.......راستی آیا؟ اگر فقط و فقط یکی از موشک های نقطه زن راهش را به اشتباه طی کند و به مرکز هسته ای دیمونا و زرادخانه هسته ای رژیم صهیونیستی اسرائیل برخورد کند سخن سیدمقاومت محقق خواهد شد؟ که اسرائیل به عصر حجر برگردد؟.........
آخرین اخبار