پرداخت ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات و کمک‌بلاعوض به سیل‌زدگان هرسین

استاندار کرمانشاه از پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه و ۳۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به سیل زدگان شهرستان هرسین که واحد‌های مسکونی آن ها دچار خسارت شده است، خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه روز جمعه در جریان سفر به هرسین و در بازدید از روستا‌های سیل زده این شهرستان گفت: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و کمک بلاعوض به سیل زدگان پس از تایید وارد آمدن خسارت از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: همچنین خسارت تلفات دام پس از ارزیابی‌های دقیق و براساس گزارش‌های ارائه شده پرداخت می‌شود.

بازوند یادآوری کرد: وقوع سیل چهارشنبه شب در هرسین به دامداران و کشاورزان زیادی خسارت وارد کرد و تلفات دامی زیادی به جا گذاشت، همچنین زمین‌های کشاورزی نیز آسیب زیادی دید.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: میزان دقیق خسارت‌های وارد آمده پس از بازدید کارشناسان تیم‌های ارزیاب بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی و دامپزشکی اعلام می‌شود که تلاش می‌کنیم با پرداخت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض آن‌ها را جبران کنیم.

او همچنین با تاکید بر بازسازی کوچه‌ها و معابر روستایی گفت: برخی خیابان‌ها، بوستان‌ها و تأسیسات شهرداری نیز در جریان وقوع سیل آسیب دیده که نیاز به تعمیر و مرمت دارد.

وقوع سیلاب چهارشنبه شب در هرسین علاوه بر آنکه بیش از ۳۰۰ راس دام را تلف کرد، تعداد زیادی از واحد‌های مسکونی نیز دچار آبگرفتگی شدند و راه ارتباطی ۳ روستا نیز قطع شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.