رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری، از شناسایی عامل نشر اکاذیب در خصوص یکی از شرکت‌های خصوصی در شهرستان بروجن خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سرهنگ مرتضی عسگری رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: در پی مراجعه نماینده حقوقی یک شرکت خصوصی شهرستان بروجن مبنی بر انتشار اکاذیب علیه فعالیت این شرکت در شبکه اجتماعی اینستاگرام توسط فرد و یا افرادی ناشناس بررسی‌های علمی و فنی توشط کارشناسان پلیس فتا برای کشف پرونده آغاز شد.

او افزود: اقدامات فنی و تخصصی انجام شده از سوی کارشناسان پلیس فتا شهرستان بروجن منجر به شناسایی متهم که خانمی ۳۵ ساله بود، منجر شد.


بیشتر بخوانید


عسگری اضافه کرد: پس از احضار متهم، در خصوص موضوع از او تحقیق به عمل آمد که در مواجه با ادله دیجیتال، ضمن اقرار به اقدام خود اعلام داشت انگیزه خاصی از انتشار محتوا‌ها علیه شرکت مذکور را نداشتم و نمی‌دانستم که انتشارمحتوای کذب در فضای مجازی جرم محسوب می‌شود.

او با اشاره به اینکه جهل به قانون رافع مسئولیت نیست، از کاربران درخواست کرد: ضمن مطالعه و مدنظر قرار دادن قوانین حاکم برفضای مجازی همانند فضای حقیقی، متعهد به رعایت اصول اخلاقی، شرع وعرف جامعه باشند و قبل از ارسال هرگونه محتوایی در این فضا، به عواقب و تبعات آن فکرکنند و نیز در صورت نیاز به مشاوره به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.