آتش سوزی گسترده انبار و کارگاه فرآوری ضایعات پلاستیکی در خیابان نواب صفوی با تلاش آتش نشانان سه ایستگاه مهار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد هادی قانع رئیس سازمان آتش نشانی شیراز، گفت:  بدنبال تماس شهروندان مبنی برآتش سوزی کارگاه فرآوری ضایعات پلاستیکی ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز و نیرو‌های عملیات ایستگاه‌های ۶، ۳ و ۱۸  به همراه تانکر‌های آبرسان و خودرو‌های تنفسی با توجه به اینکه محل حادثه در مجاورت منازل مسکونی قرار داشت به محل حادثه در خیابان نواب صفوی اعزام شدند.

او، بیان کرد: محل حادثه یک کارگاه به مساحت یک هزار متر مربع بود که به دلایل نامعلوم دچار آتش سوزی شده و در حال سرایت به ساختمان‌های همجوار خود بوده است.

 قانع، تصریح کرد: در هنگام رسیدن نیرو‌های عملیات به محل حادثه،  شعله‌های آتش و دود از فاصله دور دیده می‌شد و با بررسی‌های اولیه معلوم شد، این کارگاه محل تولید و نگهداری انواع ضایعات پلاستیکی است.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز، ادامه داد: شعله‌های آتش  در حال سرایت به منازل مسکونی مجاور در خیابان نواب صفوی بود.

او، افزود: با توجه به قابل اشتعال بودن مواد داخل کارگاه، آتش نشانان به سرعت عملیات خود را با بکارگیری تجهیزات خاموش کننده و چندین رشته لوله آبدهی از چند نقطه آغاز کردند و همزمان با خاموش کردن شعله ها، اولویت عملیات را  سرایت نکردن و گسترش آتش سوزی به منازل مسکونی همجوار قرار دادند.

قانع، اضافه کرد: آتش نشانان با تلاش بی وقفه خود موفق شدند در یک عملیات نفسگیر، آتش سوزی را مهار و از گسترش آتش و سرایت آن به اطراف جلوگیری کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز، اظهار کرد: در این حادثه به هیچ یک کارگران شاغل در کارگاه و شهروندان آسیبی وارد نشد و در این عملیات، آتش نشانان پس از لکه گیری و اطمینان از خاموش شدن کامل آتش سوزی به ماموریت خود پایان دادند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار